Skip navigation
tequery
Home
Browse by
Communities
& Collections
Browse items by:
Title
Author
UMinho authors
Advisors
Editors
Subject
Scientific areas
Issue date
Document types
Access types
Publishers
Journals
Helps
About RepositóriUM
FAQs
General use
Self-Archive
Copyright
English
French
Spanish
Portuguese
Sign on to
My DSpace
Statistics subscription
Receive email
updates
Edit Profile
Browsing by author 1059
Subscribe author statistics Autor
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
document type
access type
In order:
ascending
descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 160.
next >
Issue Date
Title
Author(s)
Type
Access
Jul-2019
AEA - Ainda estou a aprender
Ribeiro, Iolanda
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Cadime, Irene Maria Dias
, et al.
Research report
Open access
2016
Ainda estou a aprender. As tecnologias no apoio à avaliação e à intervenção nas dificuldades na aprendizagem da leitura
Ribeiro, Iolanda
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Baptista, Adriana
, et al.
Book
Open access
2018
Ainda estou a aprender: prova de rastreio 2º ano, versão 1, 2018
Ribeiro, Iolanda
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Santos, Sandra Cristina Silva
, et al.
Pedagogical publication
Restricted access (Author)
Jun-2014
Alicerces da aprendizagem da leitura e da escrita
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Sucena, Ana
;
Ribeiro, Iolanda
, et al.
Book part
Restricted access (UMinho)
2016
An application of the Rasch model to reading comprehension measurement
Santos, Sandra Cristina Silva
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Article
Open access
2022
An intervention in reading disabilities using a digital tool during the COVID-19 pandemic
Cadime, Irene Maria Dias
;
Ribeiro, Iolanda
;
Cruz, Joana
, et al.
Article
Open access
2017
Aprender a brincar com... Bia e Kiko: linguagem oral e abordagem à escrita: caderno de atividades
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Gonçalves, Lara
Book
Restricted access (UMinho)
Dec-2012
Aprender a compreender. Da teoria à prática pedagógica
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ribeiro, Iolanda da Silva
;
Santos, Sandra Cristina Silva
, et al.
Article
Open access
2006
Aprender a ler: apenas uma questão de métodos?
Viana, Fernanda Leopoldina
Conference paper
Open access
Sep-2002
Aprender a ler: da aprendizagem informal à aprendizagem formal
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Teixeira, Maria Margarida
Book
Open access
2003
Aspectos da didáctica da vertente oral da língua materna no jardim de infância e no 1° Ciclo do Ensino Básico: algumas reflexões
Pereira, Iris Susana Pires
;
Viana, Fernanda Leopoldina
Conference paper
Open access
15-Feb-2022
Assessing oral reading fluency within and across grade levels: Development of equated test forms
Rodrigues, Bruna
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Freitas, Tânia
, et al.
Article
Restricted access (UMinho)
2017
Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memory
Santos, Sandra Cristina Silva
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Article
Open access
22-Sep-2020
A autorregulação da compreensão durante a leitura e o ensino explícito de estratégias
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ribeiro, Iolanda
Other
Open access
2014
A avaliação da leitura: necessidades, complexidades e instrumentos
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Santos, Ana Sucena
Book part
Restricted access (UMinho)
15-Aug-2012
Avaliação de um programa de intervenção na fluência de leitura
Ferreira, Albertina
;
Ribeiro, Iolanda da Silva
;
Viana, Fernanda Leopoldina
Article
Open access
2005
Avaliação e intervenção em dificuldades de aprendizagem da leitura
Viana, Fernanda Leopoldina
Book part
Open access
2014
Battery of reading assessment: description and validity studies
Ribeiro, Iolanda da Silva
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Santos, Sandra
, et al.
Conference paper
Open access
2016
Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: the influence of reasoning on reading comprehension
Ribeiro, Iolanda
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Freitas, Tânia
, et al.
Article
Restricted access (UMinho)
Oct-2014
Calibration of a reading comprehension test for Portuguese students
Cadime, Irene Maria Dias
;
Ribeiro, Iolanda da Silva
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Article
Open access