Browsing by author 1111 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 131.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2015Adaptation and validation of the reading strategy use scale for the Portuguese populationRibeiro, Iolanda; Dias, Olga; Oliveira, Íris Martins, et al.ArticleOpen access
Jul-2019AEA - Ainda estou a aprenderRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
2016Ainda estou a aprender. As tecnologias no apoio à avaliação e à intervenção nas dificuldades na aprendizagem da leituraRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.BookOpen access
2018Ainda estou a aprender: prova de rastreio 2º ano, versão 1, 2018Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
Jun-2014Alicerces da aprendizagem da leitura e da escritaViana, Fernanda Leopoldina; Sucena, Ana; Ribeiro, Iolanda, et al.Book partRestricted access (UMinho)
2016An application of the Rasch model to reading comprehension measurementSantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2022An intervention in reading disabilities using a digital tool during the COVID-19 pandemicCadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda; Cruz, Joana, et al.ArticleOpen access
2012A aplicação do Future Problem Solving Program International em adolescentes: Um estudo exploratórioAzevedo, Ivete; Morais, Maria de Fátima; Jesus, Saul, et al.ArticleOpen access
Dec-2012Aprender a compreender. Da teoria à prática pedagógicaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.ArticleOpen access
15-Feb-2022Assessing oral reading fluency within and across grade levels: Development of equated test formsRodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
2017Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memorySantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
Dec-2007Auto-regulação: diferenças em função do ano e área em alunos universitáriosRibeiro, Iolanda da Silva; Silva, Carla Ferreira daArticleOpen access
22-Sep-2020A autorregulação da compreensão durante a leitura e o ensino explícito de estratégiasViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, IolandaOtherOpen access
15-Aug-2012Avaliação de um programa de intervenção na fluência de leituraFerreira, Albertina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaArticleOpen access
2014Battery of reading assessment: description and validity studiesRibeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra, et al.Conference paperOpen access
2016Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: the influence of reasoning on reading comprehensionRibeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
Oct-2014Calibration of a reading comprehension test for Portuguese studentsCadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2010Caracterização de um programa de intervenção nas dificuldades iniciais de leitura e de escritaAzevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da SilvaAbstractOpen access
2008Caracterização de um programa de intervenção nas dificuldades iniciais na aprendizagem da leitura/escritaAzevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da Silva; Cadime, Irene Maria Dias, et al.AbstractOpen access
2009Caracterização de um programa de intervenção precoce nas dificuldades de aprendizagem da leitura e escritaAzevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da SilvaAbstractOpen access