Browsing by author 5285 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 59.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
Jul-2019AEA - Ainda estou a aprenderRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
2018Ainda estou a aprender: prova de rastreio 2º ano, versão 1, 2018Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2016An application of the Rasch model to reading comprehension measurementSantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
Dec-2012Aprender a compreender. Da teoria à prática pedagógicaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.ArticleOpen access
2017Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memorySantos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
25-Nov-2022Career resources in higher education: Characterization and diagnosis of pyschoeducational needsMonteiro, Sílvia; Seabra, Filipa; Santos, Sandra, et al.Conference paperOpen access
2017Compreensão de textos: diferenças em função da modalidade de apresentação da tarefa, tipo de texto e tipo de perguntaCadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Leal, Teresa, et al.ArticleOpen access
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Pedagogical publicationRestricted access (UMinho)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2017Development of a word reading test: identifying students at-risk for reading problemsChaves-Sousa, Séli; Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2015Development of listening comprehension test with narrative and expository tests for portuguese studentsSantos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
25-Nov-2022Distance career intervention with Portuguese higher education students: Programme overviewSeabra, Filipa; Monteiro, Sílvia; Santos, Sandra, et al.Conference paperOpen access
Jul-2021Ensinar e aprender português: a digital resource for learning to read and writeRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Ramos, Rui Lima, et al.Conference paperOpen access
2017The explicit teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention programViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.ArticleOpen access