Showing results 1 to 20 of 59.
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
Jul-2019 | AEA - Ainda estou a aprender | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Research report | Open access |
2018 | Ainda estou a aprender: prova de rastreio 2º ano, versão 1, 2018 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2016 | An application of the Rasch model to reading comprehension measurement | Santos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
Dec-2012 | Aprender a compreender. Da teoria à prática pedagógica | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Article | Open access |
2017 | Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memory | Santos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
25-Nov-2022 | Career resources in higher education: Characterization and diagnosis of pyschoeducational needs | Monteiro, Sílvia; Seabra, Filipa; Santos, Sandra, et al. | Conference paper | Open access |
2017 | Compreensão de textos: diferenças em função da modalidade de apresentação da tarefa, tipo de texto e tipo de pergunta | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Leal, Teresa, et al. | Article | Open access |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018 | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018 | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018 | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018 | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2017 | Development of a word reading test: identifying students at-risk for reading problems | Chaves-Sousa, Séli; Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2015 | Development of listening comprehension test with narrative and expository tests for portuguese students | Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
25-Nov-2022 | Distance career intervention with Portuguese higher education students: Programme overview | Seabra, Filipa; Monteiro, Sílvia; Santos, Sandra, et al. | Conference paper | Open access |
Jul-2021 | Ensinar e aprender português: a digital resource for learning to read and write | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Ramos, Rui Lima, et al. | Conference paper | Open access |
2017 | The explicit teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention program | Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Article | Open access |