Showing results 66 to 85 of 131.
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
2014 | Jogos Interativos de Leitura | Cruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina | Other | Open access |
Jul-2012 | A leitura de histórias : qualidade das interações entre pais e filhos | Cruz, Joana Sara Ferraz da; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
May-2010 | Ler bem para aprender melhor : descrição e fundamentação teórica de um programa de intervenção no âmbito das dificuldades de aprendizagem da leitura | Ribeiro, Marta; Ribeiro, Iolanda da Silva | Article | Open access |
2012 | Ler e escrever para ajudar o meu filho a crescer : apresentação de um programa de literacia familiar | Cruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina | Book part | Open access |
Nov-2011 | Ler melhor para ler mais | Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina | Abstract | Open access |
2017 | Ler, ouvir, refletir... Da teoria à prática | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2014 | Ler, ouvir, refletir... Da teoria à prática | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Brandão, Sara Luísa Ferreira Azevedo, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2017 | «Ler», ouvir, refletir e compreender... Operacionalizando princípios | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2017 | Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: a comparison across European Portuguese and Galician | Viana, Fernanda Leopoldina; Pérez-Pereira, Miguel; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Article | Open access |
2015 | Listening comprehension assessment: validity studies of two vertically scaled tests for portuguese students | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
2018 | Litteratus: prova de rastreio 3º ano, versão 2, 2018 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2014 | Los desafíos de enseñar a comprender | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina Silva | Article | Open access |
2017 | MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnico | Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al. | Book | Restricted access (UMinho) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Prova de Rastreio – 2º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Provas de Rastreio - 1.º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 2 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 2A | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 2 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, 2ª versão | Santos, Sandra; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2016 | Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university students | Cadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |