Showing results 78 to 97 of 130.
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
2017 | MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnico | Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al. | Book | Restricted access (UMinho) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Prova de Rastreio – 2º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Provas de Rastreio - 1.º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 2 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 2A | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 2 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, 2ª versão | Santos, Sandra; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2016 | Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university students | Cadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2019 | A monitorização no quadro dos modelos multinível. Contributos para a identificação e intervenção atempada de alunos em risco | Costa, Lurdes; Melo, Ana Sofia; Ribeiro, Iolanda, et al. | Book part | Open access |
2019 | Para um olhar positivo sobre o papel da família na literacia familiar | Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Ribeiro, Iolanda | Book part | Restricted access (UMinho) |
2017 | Parent's reports of lexical and grammatical aspects of toddlers's language in European Portuguese: developmental trends, age and gender differences | Silva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
22-Jul-2021 | Parental reports of preschoolers’ lexical and syntactic development: validation of the CDI-III for European Portuguese | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Ana Lúcia; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
2003 | Projectos de formação de estudantes do ensino superior | Taveira, Maria do Céu; Ribeiro, Iolanda da Silva | Article | Open access |
Oct-2022 | Projeto litterattus - Relatório final | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva Santos, et al. | Research report | Open access |
Jul-2019 | Projeto Litteratus | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Research report | Open access |
Jul-2019 | Projeto «Da conceção à validação de um modelo integrado de intervenção na leitura. Contributos para a operacionalização do modelo multinível | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Research report | Open access |
2013 | Propriedades psicométricas da prova de reconhecimento de palavras | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Maia, José, et al. | Article | Open access |
Dec-2014 | Prova de consciência morfológica (PCM): contributos para a sua validação | Viana, Fernanda Leopoldina; Silva, Cristina Vieira da; Sucena, Ana, et al. | Article | Open access |
Apr-2014 | Prova de reconhecimento de palavras (PRP) | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda | Book part | Restricted access (UMinho) |
2022 | Reading strategy use scale: an analysis using the rasch rating scale model | Cadime, Irene Maria Dias; Rodrigues, Bruna Regina Silva; Ribeiro, Iolanda | Article | Restricted access (UMinho) |