Browsing by author 1111 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 87 to 106 of 130. < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2019Para um olhar positivo sobre o papel da família na literacia familiarViana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Ribeiro, IolandaBook partRestricted access (UMinho)
2017Parent's reports of lexical and grammatical aspects of toddlers's language in European Portuguese: developmental trends, age and gender differencesSilva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
22-Jul-2021Parental reports of preschoolers’ lexical and syntactic development: validation of the CDI-III for European PortugueseCadime, Irene Maria Dias; Santos, Ana Lúcia; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
2003Projectos de formação de estudantes do ensino superiorTaveira, Maria do Céu; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access
Oct-2022Projeto litterattus - Relatório finalRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva Santos, et al.Research report Open access
Jul-2019Projeto LitteratusRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
Jul-2019Projeto «Da conceção à validação de um modelo integrado de intervenção na leitura. Contributos para a operacionalização do modelo multinívelRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
2013Propriedades psicométricas da prova de reconhecimento de palavrasViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Maia, José, et al.ArticleOpen access
Dec-2014Prova de consciência morfológica (PCM): contributos para a sua validaçãoViana, Fernanda Leopoldina; Silva, Cristina Vieira da; Sucena, Ana, et al.ArticleOpen access
Apr-2014Prova de reconhecimento de palavras (PRP)Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, IolandaBook partRestricted access (UMinho)
2022Reading strategy use scale: an analysis using the rasch rating scale modelCadime, Irene Maria Dias; Rodrigues, Bruna Regina Silva; Ribeiro, IolandaArticleRestricted access (UMinho)
2022Reading, linguistic, and metacognitive skills: are they reciprocally related past the first school years?Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria DiasArticleRestricted access (UMinho)
2005Sucesso e insucesso no ensino básico : relevância de variáveis sócio-familiares e escolares em alunos do 5º anoAlmeida, Leandro S.; Gomes, Carlos Alberto; Ribeiro, Iolanda da Silva, et al.Conference paperOpen access
2013TCTML-i - Teste de Compreensão de Textos na Modalidade de Leitura-informativo: manual técnicoRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.OtherRestricted access (Author)
2014TCTML-n-3: Teste de Compreensão de Textos na Modalidade de Leitura - Narrativo 3.º anoRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.OtherRestricted access (Author)
2014TCTML-n: Teste de Compreensão de Textos na Modalidade de Leitura - NarrativoRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.OtherRestricted access (Author)
2013TCTMO-i: Teste de Compreensão de Textos na Modalidade Oral - InformativoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.OtherRestricted access (Author)
2013TCTMO-n - Teste de Compreensão de Textos na Modalidade Oral-narrativo: manual técnicoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.OtherRestricted access (Author)
Jan-2022Teaching reading comprehension strategies: Differential effects of an intervention program as a function of gender and socioeconomic statusCadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Book partRestricted access (Author)
Apr-2014Teste de compreensão da leitura (TCL)Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda LeopoldinaOtherRestricted access (UMinho)