Skip navigation
tequery
Home
Browse by
Communities
& Collections
Browse items by:
Title
Author
UMinho authors
Advisors
Editors
Subject
Scientific areas
Issue date
Document types
Access types
Publishers
Journals
Helps
About RepositóriUM
FAQs
General use
Self-Archive
Copyright
English
French
Spanish
Portuguese
Sign on to
My DSpace
Statistics subscription
Receive email
updates
Edit Profile
Browsing by author 1662
Subscribe author statistics Autor
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
document type
access type
In order:
ascending
descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 27 to 46 of 86.
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
Type
Access
Nov-2014
Facebook e a interação online na formação contínua de professores
Moreira, Lilian da Silva
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Jan-2010
Ferramenta de comunicação interactiva no jardim-de-infância : a plataforma dajaneladomeujardim
Faria, Ádila
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
14-May-2015
Flipped classroom: centrar a aprendizagem no aluno recorrendo a ferramentas cognitivas
Ricardo Jorge Oliveira Carvalho
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
24-Sep-2014
Formação e desenvolvimento profissional docente em rede : entre o presencial e o online
Faria, Ádila
;
Faria, Paulo
;
Ramos, Altina
Article
Open access
2017
Formação inicial de professores e o uso das TDIC: uma revisão sistemática de literatura
Moreira, Lilian
;
Ramos, Altina
;
Costa, Nielce Meneguelo Logo da
Conference paper
Open access
Jul-2009
From basic to critical and creative thinking : an exploratory study based on blogs
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
2005
Globalisation & Technology: educational challenges
Ramos, Altina
;
Tomás, Catarina Almeida
Conference paper
Open access
2019
O grupo virtual do Facebook no ensino da disciplina de Informática Aplicada
Teixeira, Manuel
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
25-Mar-2017
Higher-order thinking in foreign language learning
Bastos, Ascensão
;
Ramos, Altina
Article
Open access
2013
I-mídi@s para escolas do ensino básico no Brasil e em Portugal
Dall' Olio, Luiz
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Oct-2011
ICT and critical thinking : a multifaceted and integrated process in the English Language Learning (ESL)
Bastos, Ascensão
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
2017
A importância do grupo no Facebook durante a formação contínua de educadores de infância e professores do primeiro ciclo do Ensino Básico
Moreira, Lilian da Silva
;
Ramos, Altina
Book part
Restricted access (Author)
2020
Inovação metodológica e tecnológica no ensino e aprendizagem da História
Graça, Vânia
;
Solé, Glória
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Nov-2012
Integrating multiple literacies and digital storytelling in language learning : a case study
Lourenço, Cristina
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Apr-2013
Interactive multimodal narrative as an approach to developing emergent literacy in early childhood education
Faria, Ádila
;
Faria, Paulo
;
Ramos, Altina
Article
Open access
2016
Introduction [to] Digital literacy and multimodal practices of young children: engaging with emergent research
Pereira, Iris Susana Pires
;
Ramos, Altina
Conference editorial
Open access
Oct-2007
Investigação e poesia : um discurso alternativo
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Sep-2011
A investigação-acção como estratégia de formação contínua de professores de língua portuguesa para o uso de recursos digitais
Faria, Paulo
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Nov-2014
Leitura digital : desafios e oportunidades para professores e alunos
Faria, Paulo
;
Faria, Ádila
;
Ramos, Altina
Conference paper
Open access
Jul-2012
Literacia digital e literacia informacional : breve análise dos conceitos a partir de uma revisão sistemática de literatura
Ramos, Altina
;
Faria, Paulo
Article
Open access