Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 2038
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 131-145 de um total de 145 resultados.
< anterior
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2009
Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas
Rosário, Pedro
;
Mourão, Rosa
;
Baldaque, Margarida
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Carlos Nunez, Jose
;
Suarez, Natalia
;
Rosário, Pedro
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2015
The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: a randomized-group design
Rosário, Pedro
;
Nunez, Jose C.
;
Vallejo, Guillermo
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2019
The impact of three types of writing intervention on students' writing quality
Rosário, Pedro
;
Hogemann, Julia
;
Carlos Nunez, Jose
, et al.
Artigo
Acesso aberto
30-Out-2019
The mediator and/or moderator role of complexity of knowledge about healthy eating and self-regulated behavior on the relation between family’s income and children’s obesity
Pereira, Beatriz
;
Rosário, Pedro
;
Silva, Cátia
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2021
The role of the perceived usefulness of teacher feedback on elementary students’ homework engagement
Cunha, Jennifer
;
Martins, Juliana
;
Almeida, Sofia
, et al.
Capítulo de livro
Acesso restrito UMinho
Mai-2006
Trabalhar e estudar sob a lente dos processos e estratégias de auto–regulação da aprendizagem
Rosário, Pedro
;
Mourão, Rosa
;
Salgado, Ana Isabel Gomes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2008
Trabalho de casa, auto–eficácia e rendimento em Matemática
Rosário, Pedro
;
Baldaque, Margarida
;
Mourão, Rosa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Set-2005
Trabalho de casa, tarefas escolares, auto–regulação e envolvimento parental
Rosário, Pedro
;
Mourão, Rosa
;
Soares, Serafim
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain
Rosário, Pedro
;
Carlos Nunez, Jose
;
Trigo, Luisa
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2011
Uso de diarios de tareas para casa en el inglés como lengua extranjera: evaluación de pros y contras en el aprendizaje autorregulado y rendimiento
Rosário, Pedro
;
Mourão, Rosa
;
Trigo, Luisa
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Ago-2018
Validity and reliability of the Parental Homework Management Scale
Cunha, Jennifer
;
Xu, Jianzhong
;
Rosário, Pedro
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2007
Voix d'élèves sur l'apprentissage à l'entrée et à la sortie de l'université: un regard phénoménographique
Rosário, Pedro
;
Grácio, Maria Luísa
;
Núñez Perez, José Carlos
, et al.
Artigo
Acesso aberto
23-Abr-2021
Writing intervention with elementary students struggling with writing: examining approach profiles to the teacher feedback on writing quality and motivational variables
Hogemann, Julia
;
Cunha, Jennifer
;
Nunez, Jose Carlos
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2017
Writing week-journals to improve the writing quality of fourth-graders' compositions
Rosário, Pedro
;
Hogemann, Julia
;
Carlos Nunes, Jose
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho