Showing results 1 to 20 of 123.
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
2019 | Adaptação do teste de dependência do telemóvel para adolescentes e jovens portugueses | Dias, Paulo; Gonçalves, Soraia; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Article | Open access |
2015 | Adaptation and validation of the reading strategy use scale for the Portuguese population | Ribeiro, Iolanda; Dias, Olga; Oliveira, Íris Martins, et al. | Article | Open access |
Jul-2019 | AEA - Ainda estou a aprender | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Research report | Open access |
2016 | Ainda estou a aprender. As tecnologias no apoio à avaliação e à intervenção nas dificuldades na aprendizagem da leitura | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al. | Book | Open access |
2018 | Ainda estou a aprender: prova de rastreio 2º ano, versão 1, 2018 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
Jun-2014 | Alicerces da aprendizagem da leitura e da escrita | Viana, Fernanda Leopoldina; Sucena, Ana; Ribeiro, Iolanda, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2016 | An application of the Rasch model to reading comprehension measurement | Santos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2022 | An intervention in reading disabilities using a digital tool during the COVID-19 pandemic | Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda; Cruz, Joana, et al. | Article | Open access |
Dec-2012 | Aprender a compreender. Da teoria à prática pedagógica | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Article | Open access |
15-Feb-2022 | Assessing oral reading fluency within and across grade levels: Development of equated test forms | Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2017 | Assessing reading comprehension with narrative and expository texts: dimensionality and relationship with fluency, vocabulary and memory | Santos, Sandra Cristina Silva; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2021 | Associations between burnout and personal and professional characteristics: a study of Portuguese teachers | Dias, Paulo César; Peixoto, Ricardo; Cadime, Irene Maria Dias | Article | Restricted access (UMinho) |
1-Mar-2012 | Avaliar leitura no 1.º ciclo do ensino básico: construção e validação do TCL (Teste de Compreensão Leitora) | Cadime, Irene Maria Dias | Doctoral thesis | Restricted access (UMinho) |
2014 | Battery of reading assessment: description and validity studies | Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra, et al. | Conference paper | Open access |
2016 | Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: the influence of reasoning on reading comprehension | Ribeiro, Iolanda; Cadime, Irene Maria Dias; Freitas, Tânia, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
Oct-2014 | Calibration of a reading comprehension test for Portuguese students | Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2008 | Caracterização de um programa de intervenção nas dificuldades iniciais na aprendizagem da leitura/escrita | Azevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da Silva; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Abstract | Open access |
1-Jun-2019 | Child and family-centered practices in early childhood education and care services: an empirical study with families and practitioners in Portugal | Dias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria Dias | Article | Restricted access (Author) |
2017 | Communicative development of portuguese infants aged between 8 and 15 months | Silva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2010 | Compreensão da leitura : dos modelos teóricos ao ensino explícito: um programa de intervenção para o 2.º Ciclo do Ensino Básico | Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Book | Open access |