Browsing by author 6052 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 16 to 35 of 123. < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
Oct-2014Calibration of a reading comprehension test for Portuguese studentsCadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2008Caracterização de um programa de intervenção nas dificuldades iniciais na aprendizagem da leitura/escritaAzevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da Silva; Cadime, Irene Maria Dias, et al.AbstractOpen access
1-Jun-2019Child and family-centered practices in early childhood education and care services: an empirical study with families and practitioners in PortugalDias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria DiasArticleRestricted access (Author)
2017Communicative development of portuguese infants aged between 8 and 15 monthsSilva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
2010Compreensão da leitura : dos modelos teóricos ao ensino explícito: um programa de intervenção para o 2.º Ciclo do Ensino BásicoRibeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.BookOpen access
2017Compreensão de textos: diferenças em função da modalidade de apresentação da tarefa, tipo de texto e tipo de perguntaCadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Leal, Teresa, et al.ArticleOpen access
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Pedagogical publicationRestricted access (UMinho)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2018Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2020Cross-lagged relations among linguistic skills in european Portuguese: A longitudinal studySantos, Sandra; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
2017Desenvolvendo competências de letramento emergente na pré-escola: como a investigação sustenta a práticaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, Adriana, et al.Book partRestricted access (UMinho)
2021O desenvolvimento do vocabulárioCadime, Irene Maria DiasBook partOpen access
2020Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in PortugalRodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
2023Development of a group emergent literacy screening toolCruz, Joana; Mendes, Sofia; Marques, Sofia, et al.ArticleOpen access
2017Development of a word reading test: identifying students at-risk for reading problemsChaves-Sousa, Séli; Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access