Showing results 16 to 35 of 123.
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
Oct-2014 | Calibration of a reading comprehension test for Portuguese students | Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2008 | Caracterização de um programa de intervenção nas dificuldades iniciais na aprendizagem da leitura/escrita | Azevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira; Ribeiro, Iolanda da Silva; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Abstract | Open access |
1-Jun-2019 | Child and family-centered practices in early childhood education and care services: an empirical study with families and practitioners in Portugal | Dias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria Dias | Article | Restricted access (Author) |
2017 | Communicative development of portuguese infants aged between 8 and 15 months | Silva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2010 | Compreensão da leitura : dos modelos teóricos ao ensino explícito: um programa de intervenção para o 2.º Ciclo do Ensino Básico | Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Book | Open access |
2017 | Compreensão de textos: diferenças em função da modalidade de apresentação da tarefa, tipo de texto e tipo de pergunta | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Leal, Teresa, et al. | Article | Open access |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018 | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018 | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 1º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 2º ano, versão 1, 2018 | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 3º ano, versão 1, 2018 | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2018 | Conhecer, atuar e mudar: prova de rastreio, 4º ano, versão 1, 2018 | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2020 | Cross-lagged relations among linguistic skills in european Portuguese: A longitudinal study | Santos, Sandra; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2017 | Desenvolvendo competências de letramento emergente na pré-escola: como a investigação sustenta a prática | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, Adriana, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2021 | O desenvolvimento do vocabulário | Cadime, Irene Maria Dias | Book part | Open access |
2020 | Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in Portugal | Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |
2023 | Development of a group emergent literacy screening tool | Cruz, Joana; Mendes, Sofia; Marques, Sofia, et al. | Article | Open access |
2017 | Development of a word reading test: identifying students at-risk for reading problems | Chaves-Sousa, Séli; Santos, Sandra Cristina Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Article | Open access |