Showing results 61 to 80 of 123.
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
2017 | "Ler" antes de ler: como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita? | Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria Dias | Book part | Restricted access (UMinho) |
2014 | «Ler» antes de ler. Como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita? | Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria Dias | Book part | Restricted access (UMinho) |
2017 | “Ler” antes de ler. Como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita? | Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria Dias | Book part | Restricted access (UMinho) |
2017 | Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: a comparison across European Portuguese and Galician | Viana, Fernanda Leopoldina; Pérez-Pereira, Miguel; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Article | Open access |
2015 | Listening comprehension assessment: validity studies of two vertically scaled tests for portuguese students | Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
2018 | Litteratus: prova de rastreio 3º ano, versão 2, 2018 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2017 | MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnico | Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al. | Book | Restricted access (UMinho) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Prova de Rastreio – 2º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
Oct-2020 | Manual de aplicação e de cotação das Provas de Rastreio - 1.º ano | Versão 3 2020 - prova em papel | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (Author) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 2A | Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 2 | Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2019 | Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, 2ª versão | Santos, Sandra; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al. | Pedagogical publication | Restricted access (UMinho) |
2016 | Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university students | Cadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
1-May-2020 | Motives for cannabis use in a sample of portuguese users | Dias, Paulo César; Tavares, Eduardo; Simões, Marta, et al. | Article | Restricted access (Author) |
Apr-2021 | PACOF - Prova de Avaliação da Consciência Fonológica. Guia do Utilizador | Meira, Angela; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Book | Restricted access (Author) |
Apr-2021 | PACOF - Prova de Avaliação da Consciência Fonológica: manual técnico | Meira, Ângela; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Book | Restricted access (Author) |
2017 | Parent's reports of lexical and grammatical aspects of toddlers's language in European Portuguese: developmental trends, age and gender differences | Silva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
22-Jul-2021 | Parental reports of preschoolers’ lexical and syntactic development: validation of the CDI-III for European Portuguese | Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Ana Lúcia; Ribeiro, Iolanda, et al. | Article | Open access |
2023 | Phonological awareness assessment test (PACOF) for pre-school children: evidence of validity and reliability | Meira, Ângel; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina | Article | Open access |
2022 | Predictors of adolescents' attitudes towards the inclusion of peers with special educational needs | Dias, Paulo; Mamas, Christoforos; Cadime, Irene Maria Dias | Article | Restricted access (Author) |