Browsing by author 6052 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 66 to 85 of 119. < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2017MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnicoViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al.BookRestricted access (UMinho)
Oct-2020Manual de aplicação e de cotação das Prova de Rastreio – 2º ano | Versão 3 2020 - prova em papelSantos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
Oct-2020Manual de aplicação e de cotação das Provas de Rastreio - 1.º ano | Versão 3 2020 - prova em papelRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2019Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 2º ano, versão 2AViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Santos, Sandra, et al.Pedagogical publicationRestricted access (UMinho)
2019Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 3º ano, versão 2Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Pedagogical publicationRestricted access (UMinho)
2019Manual de aplicação e de cotação das provas de rastreio, 4º ano, 2ª versãoSantos, Sandra; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda, et al.Pedagogical publicationRestricted access (UMinho)
2016Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university studentsCadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
1-May-2020Motives for cannabis use in a sample of portuguese usersDias, Paulo César; Tavares, Eduardo; Simões, Marta, et al.ArticleRestricted access (Author)
Apr-2021PACOF - Prova de Avaliação da Consciência Fonológica. Guia do UtilizadorMeira, Angela; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.BookRestricted access (Author)
Apr-2021PACOF - Prova de Avaliação da Consciência Fonológica: manual técnicoMeira, Ângela; Cadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.BookRestricted access (Author)
2017Parent's reports of lexical and grammatical aspects of toddlers's language in European Portuguese: developmental trends, age and gender differencesSilva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
22-Jul-2021Parental reports of preschoolers’ lexical and syntactic development: validation of the CDI-III for European PortugueseCadime, Irene Maria Dias; Santos, Ana Lúcia; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
2022Predictors of adolescents' attitudes towards the inclusion of peers with special educational needsDias, Paulo; Mamas, Christoforos; Cadime, Irene Maria DiasArticleRestricted access (Author)
2017Predictors of primary school teachers' knowledge about developmental dyscalculiaSousa, Paula; Dias, Paulo C.; Cadime, Irene Maria DiasArticleRestricted access (UMinho)
1-Jan-2018Preschool teachers' perceptions about inclusion in preschool education: The role of experience and qualificationsAzevedo Dias, Paulo César; Cadime, Irene Maria DiasArticleOpen access
2020Problematic internet and facebook use and online gaming among university students: an exploratory studyDias, Paulo; Cadime, Irene Maria Dias; Garcia del Castillo, José Antonio, et al.ArticleOpen access
Oct-2022Projeto litterattus - Relatório finalRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva Santos, et al.Research report Open access
Jul-2019Projeto LitteratusRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
Jul-2019Projeto «Da conceção à validação de um modelo integrado de intervenção na leitura. Contributos para a operacionalização do modelo multinívelRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias, et al.Research report Open access
2017Protective factors and resilience in adolescents: The mediating role of self-regulationDias, Paulo Cesar; Cadime, Irene Maria DiasArticleOpen access