Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
Set-2019 | Co-creating welfare: training course material preparing professionals to co-create welfare solutions with citizens | Anastácio, Zélia; Bernard, Sandie; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Livro | Acesso aberto |
Mai-2012 | Como as infeções sexualmente transmissíveis são apresentadas em manuais escolares de 16 países e que formas de prevenção são facultadas | Ferreira, Cláudia; Bernard, Sandie; Clément, Pierre, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
Dez-2011 | Éducation à la santé et à la sexualité : qu’en pensent les enseignants? Étude comparative dans 15 pays | Berger, Dominique; Bernard, Sandie; Wafo, François, et al. | Artigo | Acesso aberto |
3-Nov-2007 | Health education: analysis of teachers’ and future teachers’ conceptions from 16 countries (Europe, Africa and Middle East) | Carvalho, Graça Simões de; Berger, Dominique; Bernard, Sandie, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
21-Set-2008 | Health education: what influences teachers’ and future teachers’ conceptions from 16 countries of Europe, Africa and Middle East? | Carvalho, Graça Simões de; Bernard, Sandie; Clément, Pierre, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2022 | How can we promote co-creation in communities? The perspective of health promoting professionals in four European countries | Darlington, Emily Joan; Pearce, Gemma; Vilaça, Teresa, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
28-Ago-2007 | L’éducation à la santé et à la sexualité: conceptions d’enseignants et futurs enseignants de douze pays | Bernard, Sandie; Munoz, François; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2007 | Méthodologie pour une analyse didactique des manuels scolaires, et sa mise en œuvre sur un exemple | Bernard, Sandie; Clément, Pierre; Carvalho, Graça Simões de | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2007 | Prevention of sexual transmitted diseases in biology textbooks from different countries | Bernard, Sandie; Clément, Pierre; Carvalho, Graça Simões de | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
21-Set-2008 | Sex education: teachers’ and future teachers’ conceptions and social representations: what relevance for teachers’ training? | Berger, Dominique; Bernard, Sandie; Clément, Pierre, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
3-Set-2007 | Sex education: analysis of teachers’ and future teachers’ conceptions from 12 countries of Europe, Africa and Middle East | Berger, Dominique; Bernard, Sandie; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2009 | Sex education: analysis of teacher’s and future teacher’s conceptions from 12 countries of Europe, Africa and Middle East | Berger, Dominique; Bernard, Sandie; Khzami, Salah-Eddine, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2010 | Sex Education: teachers' social representations, conceptions and practices | Berger, Dominique; Bernard, Sandie; Carvalho, Graça Simões de | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2007 | Sexual transmitted diseases and control of reproduction in biology textbooks: a comparative analysis in 15 countries | Bernard, Sandie; Clément, Pierre; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Jun-2008 | Sexually transmitted Infections and the use of condoms in biology textbooks : a comparative analysis across sixteen countries | Bernard, Sandie; Clément, Pierre; Carvalho, Graça Simões de, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2013 | Une enquête international : représentations sociales, conceptions individuelles et pratiques d’enseignants de quinze pays | Bernard, Sandie; Berger, Dominique; Tracana, Rosa Branca, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |