Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
15-Jul-2013 | Avaliação da usabilidade de um recurso pedagógico de Matemática para o quadro interativo multimédia | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Cognitive rehabilitation in a visual variant of Alzheimer's disease | Alves, Jorge; Magalhães, Rosana; Arantes, Mavilde, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2020 | Construção de jogos em Scratch sobre conceitos da Matemática | Cruz, Sara; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
17-Jan-2022 | Cortical auditory evoked potentials in 1-month-old infants predict language outcomes at 12 months | Cruz, Sara; Crego, Alberto; Moreira, Carla, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2015 | Edição criativa de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos na escola: um estudo exploratório | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2021 | Executive functioning: A mediator between sensory processing and behaviour in autism spectrum disorder | Fernandez-Prieto, Montse; Moreira, Célia; Cruz, Sara, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
5-Jul-2019 | Genomic imbalances defining novel intellectual disability associated loci | Lopes, Fátima Daniela Teixeira; Torres, Fátima; Soares, Gabriela, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Out-2019 | Hepatitis E virus in hematopoietic stem cell transplant recipients: A systematic review | Cruz, Sara; Campos, Carla; Timóteo, Mafalda, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2-Mai-2020 | Heuristics and usability of a video assessment evaluation tool for teachers | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Dez-2018 | JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira | Artigo | Acesso aberto |
2022 | Neural and psychophysiological correlates of social communication development: Evidence from sensory processing, motor, cognitive, language and emotional behavioral milestones across infancy | Cruz, Sara; Lifter, Karin; Barros, Catarina, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
18-Set-2014 | Práticas educativas com a edição de vídeo: Motivar com criatividade | Magalhães, Celestino; Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Set-2013 | O Quadro Interativo Multimédia como recurso pedagógico para o professor | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
10-Out-2014 | Revisão sistemática de literatura na Open Research Online sobre vídeo e aprendizagem de threshold concepts em matemática | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2021 | Social camouflaging in females with autism spectrum disorder: A systematic review | Tubío-Fungueiriño, María; Cruz, Sara; Sampaio, Adriana, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
14-Set-2021 | A structural equation model of self-regulation and healthy habits as an individual protective tool in the context of epidemics evidence from COVID-19 | Sousa, Sónia S.; Ferreira, Marisa M.; Cruz, Sara, et al. | Artigo | Acesso aberto |
15-Mar-2018 | The VideoM@t project: Engaging students on learning tricky topics in mathematics through creative skills | Cruz, Sara; Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira | Comunicação oral | Acesso aberto |
2011 | As TIC na atividade profissional do professor de matemática: um estudo com incidência na prática docente | Cruz, Sara | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Abr-2015 | A VEP study in sleeping and awake one-month-old infants and its relation with social behavior | Cruz, Sara; Crego, Alberto; Ribeiro, Eugénia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
Mai-2015 | A video competition to promote informal engagement with pedagogical topics in a school community | Lencastre, José Alberto; Coutinho, Clara Pereira; Cruz, Sara, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |