Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
Jun-2014 | Alicerces da aprendizagem da leitura e da escrita | Viana, Fernanda Leopoldina; Sucena, Ana; Ribeiro, Iolanda, et al. | Book part | Restricted access (UMinho) |
2019 | O ensino da leitura. O outro lado do espelho | Viana, Fernanda Leopoldina; Sucena, Ana | Book part | Restricted access (Author) |
2015 | Graphogame português alicerce: software de apoio a crianças disléxicas | Sucena, Ana; Cruz, Joana; Viana, Fernanda Leopoldina, et al. | Conference paper | Open access |
Dec-2016 | Intervenção precoce nas dificuldades de aprendizagem da leitura com recurso ao software Graphogame | Sucena, Ana; Silva, Ana Filipa; Viana, Fernanda Leopoldina | Article | Open access |
2011 | Prevalência da dislexia entre crianças do 1.º Ciclo do Ensino Básico falantes do português europeu | Vale, Ana Paula; Sucena, Ana; Viana, Fernanda Leopoldina | Article | Open access |
Dec-2014 | Prova de consciência morfológica (PCM): contributos para a sua validação | Viana, Fernanda Leopoldina; Silva, Cristina Vieira da; Sucena, Ana, et al. | Article | Open access |
2022 | Reading acquisition software for Portuguese speaking children: Portuguese foundation graphogame | Sucena, Ana; Silva, Ana Filipa; Marques, Cátia, et al. | Book part | Open access |
2017 | Screening reading habilities: a comparison between engineering education, health and psychology in portuguese college students | Sucena, Ana; Carneiro, João Falcão; Almeida, F. Gomes, et al. | Article | Restricted access (UMinho) |
2013 | The relationship between phonological awareness time and reading abilities: an assessment using self-organizing maps | Sucena, Ana; Carneiro, João Falcão; Vale, Ana Paula, et al. | Article | Open access |