Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2016 | Augmented reality for cognitive and social skills improvement in children with ASD | Cunha, Pedro; Brandao, Jorge; Vasconcelos, Jose, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito autor |
Mai-2013 | Cognitive intervention protocol for age-related memory impairments | Portugal, Ana Maria; Ferreira, Daniela Silva; Reis, Joana Vanessa Santos, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2012 | Developing a multi-touch serious game to fight the digital divide : the Portuguese ATM a pilot case study | Carvalho, Diana; Bessa, Maximino; Peres, Emanuel, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2020 | Developing lean competencies through serious games | Witeck, Gabriela; Alves, Anabela Carvalho | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito UMinho |
Dez-2010 | Preface and biographic notes for the special issue on graphics for serious games | Debattista, Kurt; Proença, Alberto José; Santos, Luís Paulo | Editorial em revista | Acesso aberto |
2017 | A serious game concept to enhance students' learning of statistics | Leão, Celina Pinto; Soares, Filomena; Carvalho, Vitor, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito UMinho |
2018 | Serious games assisted by playware as a way to improve socio-emotional skills in children with autism spectrum disorder | Azevedo, José Pedro Coelho; Silva, Vinicius Corrêa Alves; Soares, Filomena, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
Jul-2019 | Serious games para profissionais de saúde como estratégia promotora de reconstrução da autonomia em doentes após enfarte agudo do miocárdio | Macedo, Ana Paula; Cainé, João; Gomes, Lisa, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2017 | Technology and special educational needs: let's play “Doing Good Deeds!” | Soares, Filomena; Carvalho, Vitor; Silva, Joaquim, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |