Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2022 | Assessment in higher education: voices of programme directors | Fernandes, Eva Lopes; Flores, Maria Assunção | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2022 | Portuguese higher education students' adaptation to online teaching and learning in times of the COVID-19 pandemic: personal and contextual factors | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Simão, Ana Margarida Veiga, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
21-Nov-2023 | Vocabulary assessment in Portuguese children aged 3 to 7 years with and without developmental language disorder: preliminary results | Ferreira, Sandra; Cruz-Santos, Anabela; Bilber, Suzel, et al. | Artigo | Acesso aberto |
7-Set-2023 | Fluency training for struggling readers: examining the effects of a Tier-2 intervention in third graders | Cruz, Joana; Mendes, Sofia; Alves, Diana, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | The "Planning Health in School” programme (PHS-pro) to improve healthy eating and physical activity: design, methodology, and process evaluation | Vieira, Margarida; Carvalho, Graça S. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Local biodiversity: students’ interests and perceptions, and teaching materials | Santana, Carolina Maria Boccuzz; Calegari, Andreia dos Santos; Carvalho, Graça S., et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2023 | Evolução e biodiversidade: livros didáticos e interesses e concepções dos estudantes | Santana, Carolina Maria Boccuzzi; Calegari, Andreia dos Santos; Soares, João Paulo Reis, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | Concepções de professores brasileiros e portugueses sobre a aprendizagem das ciências por crianças do meio rural e proposta de formação sensível à diversidade cultural | Baptista, Geilsa Costa Santos; Tracana, Rosa Branca; Carvalho, Graça S. | Artigo | Acesso aberto |
Set-2023 | A criança, a literatura, o livro e três escritoras-mediadoras durante o Estado Novo em Portugal | Silva, Sara Raquel Reis da | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2022 | O que nos contam (ou sugerem) as capas: edições de Alice Vieira no Brasil e em Portugal | Silva, Sara Raquel Reis da; Zanete, Renata Flaiban | Artigo | Acesso aberto |
Jun-2023 | Algumas figurações da Idade Média na literatura portuguesa infantojuvenil | Silva, Sara Raquel Reis da | Artigo | Acesso aberto |
6-Ago-2023 | Storytelling with music in initial teacher education: a comparative study between Braga (Portugal) and Galicia (Spain) | Chao-Fernández, Rocío; Silva, Sara Raquel Reis da; Gillanders, Carol | Artigo | Acesso aberto |
15-Set-2023 | Promoção do direito a brincar nas escolas do 1.º ciclo do ensino básico em Portugal: impacto no índice de satisfação das crianças e nas interações no recreio | Lourenço, Ana; Pereira, Beatriz; Mendes, Rui, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2023 | About the values: curricular analysis of physical education at secondary schools in different countries | Nuñez, Pedro Danilo Ponciano; Pino, Iago Portela; Cunha, António Camilo | Artigo | Acesso aberto |
Mai-2023 | La construcción del posicionamiento lector en una narrativa interactiva. Una discusión a la luz de la teoría de las multiliteracidades | Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |
Jul-2023 | Avaliação psicológica jurídica em processos de guarda no Brasil: práticas profissionais | Dantas, Tayora; Saavedra, Luísa; Martins, Paula Cristina | Artigo | Acesso aberto |
Jan-2022 | Untangling the complexity of designing tools to support tangible and digital intercultural story telling in troubled times: a case in point | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana | Artigo | Acesso aberto |
2021 | Narrating by doing: a bridging concept for understanding and informing the design of tangible interfaces for storytelling | Sylla, Cristina Maria; Gil, Maitê Moraes; Pereira, Íris Susana | Artigo | Acesso aberto |
31-Jul-2023 | Do pop ao rock: novas linguagens no ensino artístico especializado de música em Portugal | Pacheco, António | Artigo | Acesso aberto |
Mai-2023 | Meeting the challenges of designing multimodal texts to promote multiliteracies pedagogy | Pereira, Íris Susana; Gil, Maitê Moraes; Sylla, Cristina Maria | Artigo | Acesso aberto |