Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/21000

TítuloA statistical model for the demand of undergraduate engineering courses in Portugal : a first study of Bologna Process impact
Autor(es)Oliveira, Raquel
Gonçalves, A. Manuela
Vasconcelos, Rosa
Palavras-chaveCount data
Regression models
Negative binomial models
Higher education
Education policy
Demand
DataSet-2012
EditoraAIP Publishing
RevistaAIP Conference Proceedings
Resumo(s)The observed changes in higher education, at least in the past 12 years, have changed the way students choose the academic program which they wish to attend in higher education, particularly in engineering. In this study, we used regression analysis applied to count data by means a negative binomial model for the access to higher education engeneering programs. The data used consider the academic year 2010/2011 given by Portuguese Ministry of Education. The statistical model obtained presents a statistical significance for the explanatory variables applied.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/21000
ISBN9780735410916
DOI10.1063/1.4756505
ISSN0094-243X
Versão da editorahttp://dx.doi.org/10.1063/1.4756505
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso restrito UMinho
Aparece nas coleções:CMAT - Artigos em atas de conferências e capítulos de livros com arbitragem / Papers in proceedings of conferences and book chapters with peer review
DET/2C2T - Comunicações em congressos internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
APCPCS.pdf
Acesso restrito!
Peer Review Proceeding of International Conference71 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID