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dc.contributor.advisorLam, Sun-
dc.contributor.advisorVieira, Pedro-
dc.contributor.authorZhu Mingshan-
dc.date.accessioned2013-05-14T10:28:22Z-
dc.date.available2013-05-14T10:28:22Z-
dc.date.issued2012-
dc.date.submitted2012-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1822/24048-
dc.descriptionDissertação de mestrado em Estudos Interculturais Português/Chinês - Tradução, Formação e Comunicação Empresarialpor
dc.description.abstractÀ medida que a economia da China se desenvolve, o turismo emissor deixa de ser um sonho luxuoso para os chineses. Como um dos destinos dos turistas chineses, Portugal ainda não ocupa um lugar muito importante no mercado chinês. Em contrapartida, a China também não consta entre os principais mercados do desenvolvimento do turismo português. No entanto, com a alteração dos hábitos turísticos dos chineses e as crescentes relações económicas entre a China e Portugal, Portugal poderá tornar-se num dos principais destinos turísticos do mercado chinês no futuro. Este trabalho analisa a situação do turismo de Portugal no mercado chinês, perspetivando a tendência do desenvolvimento no futuro através da análise SWOT dos recursos turísticos de Portugal e da análise dos costumes dos turistas chineses. Esta análise levará em linha de conta os cinco aspetos da opinião de Hofstede, explorando a influência do desenvolvimento do turismo na comunicação económica e cultural e na relação dos dois países e sugerindo estratégias para o desenvolvimento do turismo de Portugal no mercado chinês. O grande objetivo será o enriquecimento e diversificação dos destinos turísticos dos chineses e promover o desenvolvimento do turismo de Portugal na China. A pesquisa bibliográfica e online, os dados recolhidos junto do Turismo de Portugal e das agências de viagens e turismo chinesas em Portugal e as opiniões recolhidas dos chineses através de um questionário, revelam o potencial e o caminho correto do desenvolvimento do turismo de Portugal no mercado chinês, enriquecendo ao mesmo tempo a oferta turística da China.por
dc.description.abstractWith the Chinese economic development, the outbound tourism is no longer a luxury dream for the Chinese. The variety of the forms and customs of Chinese tourists is a main tendency of development of Chinese outbound tourism. As one of the Chinese tourist destination, the tourist resources of Portugal still remain to be little known in China. In the other hand, China is also not among the leading markets of the Portuguese tourism. Nowadays with the alteration of the Chinese touristic habits and the increasing economic communication between the two countries, the position of Portugal is increasing in the Chinese outbound tourism market and the tourism of Portugal will develop much better in the future. This paper presents the actual situation of Portuguese tourism in the Chinese market, analyses the tendencies of tourism development in the future from the Portuguese tourist resources and Chinese tourists‘ opinions, investigates the influences in the relationship and the economic communication between the two countries and tries to find the solutions for the Portuguese tourism development in the Chinese market and also enrich the touristic program in China. The objective of this paper is to reflect the push-forward of the tourism development of Portugal in the Chinese market and try to give more choice and suggestions to Chinese tourists. The methodology adopted in this work is divided into the following phases: collection and analysis of information about the Chinese tourists in Portugal, the Portuguese tourism development and the Chinese tourists‘ customs from books, internet and questionnaire. Briefly, Tourism is a junction that connects deferent economic section, the development of the Portuguese tourism in China will play an important role in the economic development and friendship between the two countries.por
dc.description.abstract随着中国经济的发展,出境游对于中国人来说已不再是一个难以实现的梦 想。在近三十年的发展中,出境游的方式和目的地逐渐多样化。在众多出境游目 的地中,葡萄牙还是一个未得到中国游客太多关注的地方,中国到目前为止也没 有被纳入葡萄牙旅游发展的主要市场中。但是随着中国人旅游模式的变化和中葡 两国经济往来的增多,未来将有越来越多的中国人选择葡萄牙作为他们的旅游目 的地。本篇论文详细论述了中国人出境游,欧洲游和葡萄牙旅游的发展历程,使 用SWOT 分析法分析了葡萄牙旅游在中国市场发展的优劣势,并借助Geert Hofstede 的文化评估构架分析中国游客的旅游习惯,方式和观念以及未来发展走 向。同时探索葡萄牙旅游在中国市场的发展为两国经济文化交流的影响,最后从 中葡两国两个不同的角度为葡萄牙旅游在中国的发展寻求解决办法并为中国游客 未来的葡萄牙旅游出谋划策。该论文通过搜索相关书籍和网络上的信息,向有关 部门咨询以及调查问卷调查中国游客的意见和建议,收集各方信息分析葡旅游在 中国市场发展的种种潜力,为未来中国人出境游提供新线路。por
dc.language.isoporpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.titleAnálise do desenvolvimento do turismo de Portugal na Chinapor
dc.typemasterThesispor
dc.subject.udc338.48por
Aparece nas coleções:BUM - Dissertações de Mestrado
ELACH - Dissertações de Mestrado

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