Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/26524

TítuloA pilot project on non-conventional learning
Autor(es)Fernandes, Sara
Cerone, Antonio
Barbosa, L. S.
Palavras-chaveFLOSS
e-learning
Software engineering
Non-conventional learning
Peer-to-peer learning
Data2013
EditoraACM
RevistaAnnual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE
Resumo(s)This poster presents a pilot project on non-conventional learning strategies based on students’ active participation in real-life FLOSS projects. The aim of the project is to validate the hypothesis that the peer-production model, which underlies most FLOSS projects, can enhance the learning-teaching process based on extensive and systematic collaborative practices.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/26524
ISBN9781450320788
DOI10.1145/2462476.2466522
ISSN1942-647X
Versão da editorahttp://doi.acm.org/10.1145/2462476.2466522
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:HASLab - Resumos em livros de atas

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
FCB13-iticse.pdfpdf112,66 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID