Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/1822/50971
Title: | Definição de acontecimentos certos na extração de berlindes de um saco |
Other titles: | Defining certain events in the process of drawing balls from a bag |
Author(s): | Fernandes, José António Gea Serrano, María Magdalena Correia, Paulo Ferreira |
Keywords: | Acontecimentos certos Extração sem reposição Futuros educadores e professores dos primeiros anos Certain events Drawing without replacement Future kindergarten educators and primary teachers |
Issue date: | Apr-2016 |
Publisher: | Universidade Luterana do Brasil (ULBRA) |
Journal: | Acta Scientiae |
Citation: | Fernandes, J. A., Gea, M. M. & Correia, P. F. (2016). Definição de acontecimentos certos na extração de berlindes de um saco. Acta Scientiae, v. 18, n. 1, 83-100. |
Abstract(s): | Neste artigo investiga-se o conhecimento de futuros educadores e professores dos primeiros anos de escolaridade no estabelecimento de três acontecimentos certos defi nidos num processo de extração de berlindes de um saco, de modo a garantir a obtenção de um berlinde de uma cor, dois berlindes de cores diferentes e três berlindes de cores diferentes. Participaram no estudo 63 alunos do curso de Licenciatura em Educação Básica, os quais responderem, por escrito, aos três itens da tarefa sobre acontecimentos certos. Em termos de resultados, verificou-se que o desempenho dos alunos diminuiu sistematicamente com a garantia de extrair pelo menos um berlinde de uma cor,
dois berlindes de duas cores e um berlinde de cada uma das três cores. In this paper we investigate the knowledge of future kindergarten educators and teachers of primary education in the establishment of three certain events defi ned in a marble drawing process of a bag, in order to ensure getting a colored marble, two different colored marbles, and three different colored marbles. In the study, 63 students of Bachelor in Elementary Education participated, which answered to the three items of the task on certain events in a written form. In terms of results, it was found that the performance of students decreased systematically with the guarantee of at least drawing one color marble, two different color marbles and three different color marbles. |
Type: | Article |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/50971 |
ISSN: | 1517-4492 |
e-ISSN: | 2178-7727 |
Peer-Reviewed: | yes |
Access: | Open access |
Appears in Collections: | CIEd - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016 Acta Scientiae.pdf | 498,99 kB | Adobe PDF | View/Open |