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TítuloBrazil’s online politics: media effects on millennial’s voting intention and political involvement
Autor(es)Silva, Juliana Silveira e
Orientador(es)Simões, Cláudia
Palavras-chavePolitical marketing
Social media
Millennials
Marketing político
Mídias sociais
Data2021
Resumo(s)Many of the traditional marketing concepts such as branding and stakeholders are now being applied into politics, increasing the usage of trending marketing practices such as social media (Keating & Melis, 2017; Nielsen, 2017; Parsons & Rowling, 2018). For millennials, online marketing is a part of their day to day life and some studies argue that this new communication channel is fundamental for parties, institutions and politicians who wish to target this generation (Parsons & Rowling, 2018; Towner & Munoz, 2016). Therefore, the purpose of this research is to understand to what extent does the usage of mass media or social media as source for political information and social media engagement will affect voting intention and political involvement among Brazilian millennials. A structured questionnaire was applied with a final sample of 51 elements, and data analysis was performed using t test and correlations to test the hypothesis presented. 4 of 5 hypotheses were accepted and suggest that social media has a great influence on Brazilian millennial’s voting intention and political involvement. It is therefore a fundamental tool to increase political participation among this generation.
Muitos dos conceitos tradicionais de marketing como branding e stakeholders estão a ser aplicados no âmbito político, gerando um aumento no uso de práticas de marketing de sucesso, como as mídias sociais (Keating & Melis, 2017; Nielsen, 2017; Parsons & Rowling, 2018). Para os millennials, o marketing online é parte da sua vida diária e alguns estudos apresentam que esse novo canal de comunicação é fundamental para partidos, instituições e políticos que desejam atingir essa geração (Parsons & Rowling, 2018; Towner & Munoz, 2016). Portanto, o objetivo da presente investigação é entender em que medida o uso de mídia em massa ou mídias sociais como fonte de informação política e o engagement com essas mídias sociais afetarão a intenção de voto e o envolvimento político dos millennials no Brasil. Um questionário estruturado foi aplicado numa amostra final de 51 elementos, e a análise de dados foi realizada através de teste t e correlações a fim de testar as hipóteses apresentadas. 4 das 5 hipóteses foram aceitas e sugerem que as mídias sociais têm grande influência na intenção de voto e no envolvimento político dos millennials brasileiros. É, desta forma, uma ferramenta fundamental para aumentar a participação política nesta geração.
TipoDissertação de mestrado
DescriçãoDissertação de mestrado em Marketing e Estratégia
URIhttps://hdl.handle.net/1822/77396
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:BUM - Dissertações de Mestrado

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