Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/1822/79407
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Affonso, Maria Eduarda | por |
dc.contributor.author | Álvares, Cristina | por |
dc.date.accessioned | 2022-09-06T09:43:35Z | - |
dc.date.available | 2022-09-06T09:43:35Z | - |
dc.date.issued | 2022-08-16 | - |
dc.identifier.citation | Affonso, M. E., & Álvares, C. D. . (2022). Crioulização e Cinema: Reatualizando imaginários. Esferas, 1(24), 370-378. https://doi.org/10.31501/esf.v1i24.13954 | por |
dc.identifier.issn | 2446-6190 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/79407 | - |
dc.description.abstract | O ensaio visual de caráter experimental aqui apresentado é fragmento de um corpo maior de trabalho desenvolvido em contexto doutoral. Ao colocar em relação frames do film ‘Limite’, de Mário Peixoto, propomos uma criação de sentido através da colagem e da associação imagética com vistas a produção de novas imagens, novas narrativas visuais e, porque não, um novo imaginário do filme que, se por um lado reproduz o material original da obra, já que é da mesma que parte, por outro a transforma | por |
dc.description.abstract | The visual experimental essay presented here is a fragment of a larger body of work developed in a doctoral context. By relating frames from the film 'Limite', by Mário Peixoto, we propose a co-creation of meaning through collage and imagery association with a view to producing new images, new visual narratives and, why not, a new imaginary of the film. If on the one hand it reproduces the original material of the film, since it is from the same source, on the other hand it is transformed. | por |
dc.description.abstract | The visual experimental essay presented here is a fragment of a larger body of work developed in a doctoral context. By relating frames from the film 'Limite', by Mário Peixoto, we propose a co-creation of meaning through collage and imagery association with a view to producing new images, new visual narratives and, why not, a new imaginary of the film. If on the one hand it reproduces the original material of the film, since it is from the same source, on the other hand it is transformed. | por |
dc.language.iso | por | por |
dc.publisher | Universidade Católica de Brasília | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | por |
dc.subject | Cinema | por |
dc.subject | Colagem | por |
dc.subject | Collage | por |
dc.subject | Imaginário | por |
dc.subject | Imaginary | por |
dc.subject | Imaginario | por |
dc.title | Crioulização e cinema: reatualizando imaginários | por |
dc.type | other | por |
dc.peerreviewed | no | por |
dc.relation.publisherversion | https://portalrevistas.ucb.br/index.php/esf/article/view/13954 | por |
oaire.citationVolume | 24 | por |
dc.identifier.doi | 10.31501/esf.v1i24.13954 | por |
dc.subject.fos | Humanidades::Línguas e Literaturas | por |
sdum.journal | Esferas | por |
oaire.version | VoR | por |
dc.subject.ods | Reduzir as desigualdades | por |
Appears in Collections: | CEHUM - Outros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
13954-Texto do artigo-63692-1-10-20220816 (1).pdf | 1,63 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License