Mostrar 111-130 de um total de 145 resultados.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2017 | Promoting Gypsy children's behavioural engagement and school success: Evidence from a four-wave longitudinal study | Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Vallejo, Guillermo, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
27-Set-2019 | Promoting school engagement in children with cerebral Palsy: A narrative based program | Pereira, Armanda; Rosário, Pedro; Lopes, Sílvia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2018 | Promoting self-regulation in health among vulnerable brazilian children: protocol study | Mattos, Luciana B.; Mattos, Marina B.; Barbosa, Ana P. O., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2005 | Promover as competências de estudo na Universidade : projecto "Cartas do Gervásio ao seu umbigo" | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Soares, Serafim, et al. | Artigo | Acesso aberto |
1999 | Provas cognitivas centradas nos traços e nos processos: construção e validação | Almeida, Leandro S.; Morais, Maria de Fátima; Rosário, Pedro, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Psychometric properties of the Mexican version of the Academic Goals Questionnaire | Gaeta, Martha Leticia; Cavazos, Judith; Sanchez, Ana Paola, et al. | Artigo | Acesso aberto |
11-Jan-2023 | Reading in covid-19 pandemic times: a snapshot of reading fluency of Portuguese elementary school students | Rosendo, Daniela Patrícia Moreira; Pereira, Armanda; Moreira, Tânia Marlene Teixeira, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Mai-2011 | A recolha de verbalizações na análise dos processos cognitivos desenvolvidos durante a resolução de problemas | Machado, Diogo Novais; Coutinho, Clara Pereira; Rosário, Pedro | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |
2015 | Relationships between perceived parental involvement in homework, student homework behaviors, and academic achievement: differences among elementary, junior high, and high school students | Nunez, J. C.; Suarez, N.; Rosário, Pedro, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
Abr-2013 | Reliability of the Portuguese version of the Classification System for Personal Constructs | Rodrigues, Adriana; Rosário, Pedro; Ribeiro, Eugénia | Artigo | Acesso aberto |
2017 | Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares | Valle-Arias, Antonio; Regueiro-Fernández, Bibiana; Suárez-Fernández, Natalia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2022 | School engagement in elementary school: a systematic review of 35 years of research | Martins, Juliana Andreia Oliveira; Cunha, Jennifer; Lopes, Silvia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
4-Fev-2023 | Self-efficacy to Regulate Eating Behaviors Scale for Children: a validation study | Silva, Cátia; Pereira, Beatriz; Figueiredo, Gabriela Santos Silva Carvalho, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Self-regulated learning in a college classroom: a curriculum infusion approach | Rosário, Pedro; Fuentes, Sonia; Beuchat, Marianne, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2008 | Self-regulated profiles and academic achievement | Valle, Antonio; Núñez Perez, José Carlos; Cabanach, Ramón G., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2006 | SRL and EFL homework: gender and grade effects | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Núñez Perez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2005 | SRL enhancing narratives: testas′ (mis)adventures | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Trigo, João, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2004 | Stories that show how to study and how to learn: an experience in Portuguese school system | Rosário, Pedro; Núñez Perez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A. | Artigo | Acesso aberto |
22-Set-2021 | Student perceptions of homework quality, autonomy support, effort, and math achievement: Testing models of reciprocal effects | Xu, Jianzhong; Du, Jianxia; Cunha, Jennifer, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2016 | Studying while doing time: understanding inmates' conceptions of learning | Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Pereira, Joana, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |