Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2022 | Assessment in higher education: voices of programme directors | Fernandes, Eva Lopes; Flores, Maria Assunção | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
17-Nov-2017 | A avaliação no Ensino Superior: um estudo com docentes universitários | Fernandes, Eva Maria Lopes; Flores, Maria Assunção | Resumo em ata de conferência | Acesso aberto |
2018 | Changes in assessment in Higher Education after the implementation of the Bologna Process: a study carried out in Portugal | Flores, Maria Assunção; Pinheiro, Cláudia; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2014 | Conceções de liderança e profissionalismo docente | Flores, Maria Assunção; Ferreira, Fernando Ilídio; Fernandes, Eva Maria Lopes | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
2019 | Conceções e uso da avaliação na perspetiva dos estudantes e dos professores | Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Maria Lopes; Pereira, Diana | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
22-Set-2020 | Conceptions and practices of assessment in higher education: a study of university teachers | Fernandes, Eva Lopes | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2019 | Conclusões e implicações | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2016 | Conditions for teacher leadership and professional development in challenging circumstances | Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Maria Lopes; Flores, Manuel, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2014 | A escola e o trabalho dos professores vistos pelos alunos | Fernandes, Eva Maria Lopes; Flores, Maria Assunção | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
2023 | Initial teacher education after the Bologna process. Possibilities and challenges for a renewed scholarship of teaching and learning | Pereira, Íris Susana; Fernandes, Eva Lopes; Braga, Ana Cristina, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2014 | Investigando o profissionalismo e a liderança dos professores : o projeto TEL | Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Maria Lopes | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
2014 | Liderança docente: visões de alunos e professores | Flores, Maria Assunção; Pinheiro, Cláudia; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
2014 | Liderança e cultura de transformação na escola pública - perceções de alunos | Fernandes, Eva Maria Lopes; Viana, Isabel Carvalho; Carvalho, Maria de Lurdes Dias de, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
2019 | Métodos de avaliação: A visão dos estudantes e dos professores | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2022 | Portuguese higher education students' adaptation to online teaching and learning in times of the COVID-19 pandemic: personal and contextual factors | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Simão, Ana Margarida Veiga, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2013 | Os professores enquanto líderes : um estudo com alunos do Ensino Básico | Fernandes, Eva Maria Lopes | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
2019 | O projeto de investigação | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
1-Jan-2023 | Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Veiga Simão, Ana Margarida, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
3-Ago-2021 | Teacher education during the COVID-19 Lockdown: insights from a formative intervention approach involving online feedback | Pereira, Íris Susana; Fernandes, Eva Lopes; Flores, Maria Assunção | Artigo | Acesso aberto |