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TítuloPrice discrimination and targeted advertising : a welfare analysis
Autor(es)Esteves, Rosa Branca
Guimarães, Paulo
Palavras-chaveInformative advertising
Targeting
Price discrimination
DataNov-2000
EditoraUniversidade do Minho. Núcleo de Investigação em Microeconomia Aplicada (NIMA)
CitaçãoESTEVES, Rosa Branca ; GUIMARÃES, Paulo - "Price discrimination and targeted advertising : a welfare analysis" [Em linha]. Braga : Núcleo de Investigação em Microeconomia Aplicada, 2000. [Consult. 14 Dez. 2010]. Disponível em WWW:<URL:http://nima.eeg.uminho.pt/uploads/EEG161107NIMA4.pdf>.
Resumo(s)We present a monopolistic model of price discrimination by means of targeted informative advertising. Targeting is defined as the ability of the monopolist to direct messages with differentiated contents to groups of buyers with different valuations for the good. We show that only if targeting is perfect will the monopolist behave in a socially desirable way.
TipoDocumento de trabalho
URIhttps://hdl.handle.net/1822/11251
Arbitragem científicano
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:NIMA - Documentos de Trabalho/Working Papers

Ficheiros deste registo:
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