Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/55433
Título: | Who benefits from Western forms of language teacher education? |
Autor(es): | Moreira, Maria Alfredo |
Palavras-chave: | teacher education language education bilingual/ bicultural students |
Data: | 2018 |
Resumo(s): | This text discusses how modern Western European epistemicidium (cf. Paraskeva 2011, 2016; Santos, 2008) works in Portuguese schools and in language teacher education in what comes to bilingual/ bicultural students. It draws on critical theory and pedagogy (Au, 2012; Darder, 2015; Freire, 1975; 2013; Paraskeva, 2011, 2016; Torres Santomé, 2011, 2017) to analyse how the received field in language teacher education needs to be deterritorialized in order to properly address the roots of oppression that naturalizes the invisibility of bilingual/bicultural students in Portuguese schools. |
Tipo: | Comunicação em painel |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/55433 |
Arbitragem científica: | no |
Acesso: | Acesso aberto |
Aparece nas coleções: | CIEd - Comunicações em eventos científicos internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
AERA2018_symposium_MAM.pdf | 567,75 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons