Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/55433

TítuloWho benefits from Western forms of language teacher education?
Autor(es)Moreira, Maria Alfredo
Palavras-chaveteacher education
language education
bilingual/ bicultural students
Data2018
Resumo(s)This text discusses how modern Western European epistemicidium (cf. Paraskeva 2011, 2016; Santos, 2008) works in Portuguese schools and in language teacher education in what comes to bilingual/ bicultural students. It draws on critical theory and pedagogy (Au, 2012; Darder, 2015; Freire, 1975; 2013; Paraskeva, 2011, 2016; Torres Santomé, 2011, 2017) to analyse how the received field in language teacher education needs to be deterritorialized in order to properly address the roots of oppression that naturalizes the invisibility of bilingual/bicultural students in Portuguese schools.
TipoComunicação em painel
URIhttps://hdl.handle.net/1822/55433
Arbitragem científicano
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CIEd - Comunicações em eventos científicos internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
AERA2018_symposium_MAM.pdf567,75 kBAdobe PDFVer/Abrir

Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Creative Commons

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID