Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
6-Fev-2023 | Challenges of higher education in turbulent environments | Bernardo, Ana B.; Castro-Lopez, Adrian; Almeida, Leandro S., et al. | Editorial em revista | Acesso aberto |
2020 | Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superior | Almeida, Leandro S.; Casanova, Joana R.; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2021 | Dificuldades na adaptação académica e intenção de abandono de estudantes do primeiro ano do Ensino Superior | Casanova, Joana R.; Bernardo, Ana B.; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
Mar-2021 | Dimensionality and reliability of a screening instrument for students at-risk of dropping out from Higher Education | Casanova, Joana R.; Gomes, Cristiano Mauro Assis; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2022 | Exploration of employability perceptions with blended multi-criteria decision-making methods | Castro-Lopez, Adrian; Monteiro, Sílvia; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
Dez-2023 | “If I were young…”: Increased dropout risk of older university students | Casanova, Joana R.; Goméz, Cristiano Mauro Assis; Almeida, Leandro S., et al. | Artigo | Acesso aberto |
18-Jan-2022 | A path model of university dropout predictors: the role of satisfaction, the use of self-regulation learning strategies and students' engagement | Bernardo, Ana B.; Galve-González, Celia; Núñez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
9-Jan-2023 | The dropout of first-year STEM students: is it worth looking beyond academic achievement? | Casanova, Joana R.; Castro-López, Adrián; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |
Jan-2024 | The variables related to cyberbullying and their influence on university dropouts | Cervero, Antonio; Araújo, Alexandra M.; Galve-González, Celia, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
Out-2021 | University dropout in engineering: Motives and student trajectories | Casanova, Joana R.; Vasconcelos, Rosa; Bernardo, Ana B., et al. | Artigo | Acesso aberto |