Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
Jan-2024 | Academic success, engagement and self-efficacy of first-year university students: personal variables and first-semester performance | Casanova, Joana; Sinval, Jorge; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Cultural intelligence, individual adjustment, and school engagement: is there a connection? | Martins, Joana Isabel Araújo | Dissertação de mestrado | Acesso aberto |
Jun-2014 | Envolvimento académico de estudantes de engenharia: contributos para a validação interna e externa de uma escala de avaliação | Costa, Alexandra Ribeiro; Araújo, Alexandra Maria Dantas de Castro; Almeida, Leandro S. | Artigo | Acesso aberto |
Jun-2018 | Gender differences in first-year college students’ academic expectations | Diniz, António M.; Alfonso, Sonia; Araújo, Alexandra M., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2022 | School engagement in elementary school: a systematic review of 35 years of research | Martins, Juliana Andreia Oliveira; Cunha, Jennifer; Lopes, Silvia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2021 | University student engagement inventory (USEI): psychometric properties | Sinval, Jorge; Casanova, Joana R.; Marôco, João, et al. | Artigo | Acesso aberto |