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https://hdl.handle.net/1822/12976
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
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dc.contributor.author | Seara, Ivo | - |
dc.contributor.author | Correia, A. Gomes | - |
dc.date.accessioned | 2011-07-22T15:29:37Z | - |
dc.date.available | 2011-07-22T15:29:37Z | - |
dc.date.issued | 2008-09 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1822/12976 | - |
dc.description.abstract | High speed trains bring new problems due to high speeds and it is easily understood that the quality criteria for high-speed lines must be much more restrictive than those for conventional rail lines to assure comfort and safety of passengers. Transition zones are, nowadays, one of the biggest problems of railways and this is the main concern of this paper. | por |
dc.description.sponsorship | Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT) - projecto SFRH/BD/39055/2007 | por |
dc.language.iso | eng | por |
dc.publisher | Sociedade Portuguesa de Geotecnia | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Transition zones | por |
dc.subject | Railway | por |
dc.subject | Bridge | por |
dc.subject | High speed trains | por |
dc.title | Solutions for embankment-bridge transition zones | por |
dc.type | conferencePaper | por |
dc.peerreviewed | yes | por |
sdum.publicationstatus | published | por |
oaire.citationConferenceDate | 2008 | por |
sdum.event.type | conference | por |
oaire.citationConferencePlace | Lisboa | por |
oaire.citationTitle | International seminar on interaction soil-rail track for high speed railways : geotechnical aspects | por |
sdum.conferencePublication | International seminar on interaction soil-rail track for high speed railways : geotechnical aspects | por |
Aparece nas coleções: | C-TAC - Comunicações a Conferências Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
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Solutions.pdf | Abstract | 129,54 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |