Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/327

TítuloCulture's influence on consumers: exploratory behavior and risk taking
Autor(es)Soares, Ana Maria
Farhangmehr, Minoo
Shoham, Aviv
Palavras-chaveCulture
Risk taking
Exploratory Behavior
DataMai-2003
EditoraUniversidade do minho. Núcleo de Estudos em Gestão (NEGE)
Resumo(s)This theoretical paper addresses the influence of culture on risk taking and exploratory behavior. The cultural dimensions of long-term orientation, power distance, uncertainty avoidance, collectivism, and masculinity (Hofstede, 1984, 2001) are hypothesized to influence risk-taking behavior in general, and, through it, exploratory consumption behavior, risk taking, and risk attitudes and perception towards specific products. We also propose an empirical study to test the emergent model.
TipoDocumento de trabalho
URIhttps://hdl.handle.net/1822/327
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:iMARKE - Documentos de Trabalho / Working Papers
NEGE - Working Papers (Documentos de Trabalho)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ana soares2.pdf696,17 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID