Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/34953
Título: | The promised land: school autonomy, evaluation and curriculum decision making in Portugal |
Autor(es): | Lima, Licínio C. Afonso, Almerindo Janela |
Data: | 1995 |
Editora: | Taylor and Francis |
Revista: | Educational Review |
Resumo(s): | Portuguese education continues to be profoundly influenced by an historical tradition in which a strong political and administrative centralisation is prominent. The school 'autonomy' that exists has to be conceptualised in largely'instrumental' terms—an autonomy merely of process and of implementation. |
Tipo: | Artigo |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/34953 |
DOI: | 10.1080/0013191950470204 |
ISSN: | 0013-1911 1465-3397 |
Versão da editora: | http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0013191950470204# |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso restrito UMinho |
Aparece nas coleções: | CIEd - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Lima & Afonso, 1995.pdf Acesso restrito! | 568,41 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |