Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/43960

TítuloO ensino por projecto: design, execução e avaliação de um modelo implementado em cursos de engenharia da Universidade do Minho
Autor(es)Vasconcelos, Rosa
Monteiro, Sílvia
DataMar-2010
EditoraScience and Education Research Council (COPEC)
Resumo(s)This paper presents the implementation of a teaching methodology model on project engineering education on University of Minho. This methodology usually follows an interdisciplinary approach, relating and reflectting on contents in order to solve a specific problem. Taking as a theoretical approach cooperative learning or peer learning, this teaching methodology has taken particular relevance for the operationalization of the guidelines of Bolonha Declaration developed in Europe, which particularly emphasizes students learning. It is described tutors and students´work, from the design stage through to implementation and project evaluation, highlighting the strengths and difficulties associated with this new model of teaching and learning.
TipoArtigo em ata de conferência
URIhttps://hdl.handle.net/1822/43960
ISBN978-85-89549-72-1
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:DET/2C2T - Comunicações em congressos internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
6.6.1.76.pdf390,92 kBAdobe PDFVer/Abrir

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID