Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/1822/62874

TítuloMathematical tasks for living together: using difference as a starting point
Autor(es)Gomes, Alexandra
Palavras-chaveMathematical tasks
Elementary mathematics
Data2019
EditoraUniversità degli studi di Palermo. Dipartimento di Matematica e Informatica. GRIM
RevistaQuaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics)
Resumo(s)One of today's great challenges in education is to create conditions for everyone to live together, to recognize differences and to understand them. In this paper we present part of an ongoing study that aims at answering the following research question: Can mathematical tasks based on differences contribute to learning to live together? Two tasks and the comments from 4 pre-service teachers about those tasks are presented. Preliminary results indicate that pre-service teachers recognize the potential of such tasks for learning to live together.
TipoArtigo
URIhttps://hdl.handle.net/1822/62874
ISSN1592-4424
Versão da editorahttp://math.unipa.it/~grim/quaderno_2019_numspec_3.htm
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CIEC - Artigos (Papers)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Artigo Alexandra Gomes_CIEAEM 70_Pproceedings_QRDM_Issue 2_Suppl.3 272.pdfGomes, A.(2019). Quaderni di Ricerca in Didattica352,44 kBAdobe PDFVer/Abrir

Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Creative Commons

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID