Mostrar 121-140 de um total de 145 resultados.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2017 | Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares | Valle-Arias, Antonio; Regueiro-Fernández, Bibiana; Suárez-Fernández, Natalia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2022 | School engagement in elementary school: a systematic review of 35 years of research | Martins, Juliana Andreia Oliveira; Cunha, Jennifer; Lopes, Silvia, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
4-Fev-2023 | Self-efficacy to Regulate Eating Behaviors Scale for Children: a validation study | Silva, Cátia; Pereira, Beatriz; Figueiredo, Gabriela Santos Silva Carvalho, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Self-regulated learning in a college classroom: a curriculum infusion approach | Rosário, Pedro; Fuentes, Sonia; Beuchat, Marianne, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2008 | Self-regulated profiles and academic achievement | Valle, Antonio; Núñez Perez, José Carlos; Cabanach, Ramón G., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2006 | SRL and EFL homework: gender and grade effects | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Núñez Perez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2005 | SRL enhancing narratives: testas′ (mis)adventures | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Trigo, João, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2004 | Stories that show how to study and how to learn: an experience in Portuguese school system | Rosário, Pedro; Núñez Perez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A. | Artigo | Acesso aberto |
22-Set-2021 | Student perceptions of homework quality, autonomy support, effort, and math achievement: Testing models of reciprocal effects | Xu, Jianzhong; Du, Jianxia; Cunha, Jennifer, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2016 | Studying while doing time: understanding inmates' conceptions of learning | Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Pereira, Joana, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2009 | Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Baldaque, Margarida, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement | Carlos Nunez, Jose; Suarez, Natalia; Rosário, Pedro, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2015 | The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: a randomized-group design | Rosário, Pedro; Nunez, Jose C.; Vallejo, Guillermo, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2019 | The impact of three types of writing intervention on students' writing quality | Rosário, Pedro; Hogemann, Julia; Carlos Nunez, Jose, et al. | Artigo | Acesso aberto |
30-Out-2019 | The mediator and/or moderator role of complexity of knowledge about healthy eating and self-regulated behavior on the relation between family’s income and children’s obesity | Pereira, Beatriz; Rosário, Pedro; Silva, Cátia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2021 | The role of the perceived usefulness of teacher feedback on elementary students’ homework engagement | Cunha, Jennifer; Martins, Juliana; Almeida, Sofia, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito UMinho |
Mai-2006 | Trabalhar e estudar sob a lente dos processos e estratégias de auto–regulação da aprendizagem | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Salgado, Ana Isabel Gomes, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2008 | Trabalho de casa, auto–eficácia e rendimento em Matemática | Rosário, Pedro; Baldaque, Margarida; Mourão, Rosa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
Set-2005 | Trabalho de casa, tarefas escolares, auto–regulação e envolvimento parental | Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Soares, Serafim, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain | Rosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Trigo, Luisa, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |