Mostrar 84-103 de um total de 145 resultados.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2005 | Métodos de estudo e rendimento escolar: sua relação em alunos do Ensino Secundário Português | Almeida, Leandro S.; Canelas, Cristina; Rosário, Pedro, et al. | Artigo | Acesso aberto |
13-Jul-2021 | “More than buying extra fruits and veggies, please hide the fats and sugars”: children’s diet latent profiles and family-related factors | Pereira, Beatriz; Silva, Cátia; Núñez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2010 | Motivación y aprendizaje autorregulado | Valle, Antonio; Rodríguez, Susana; Núñez Perez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Motivational profiles as a combination of academic goals in higher education | Valle, Antonio; Carlos Nunez, Jose; Cabanach, Ramon G., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2017 | Motivational profiles in university students. Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism strategies | del Mar Ferradas, Maria; Freire, Carlos; Carlos Nunez, Jose, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2018 | Mozambican adolescents' perspectives on the academic procrastination process | Fulano, Celso; Cunha, Jennifer; Núñez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2015 | Multiple goals and homework involvement in eementary school students | Valle, Antonio; Pan, Irene; Nunez, Jose C., et al. | Artigo | Acesso restrito autor |
2016 | "My Child has Cerebral Palsy": Parental Involvement and Children's School Engagement | Pereira, Armanda; Moreira, Tania; Lopes, Silvia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2004 | Nas encruzilhadas do aprender, auto–regular para crescer | Rosário, Pedro; Trigo, João; Núñez Perez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2010 | New media for the promotion of self-regulated learning in higher education | Cerezo, Rebeca; Núñez Perez, José Carlos; Rosário, Pedro, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2006 | Olhares de género face à matemática: uma investigação no ensino obrigatório espanhol | González-Pienda, Júlio A.; Núñez Perez, José Carlos; Solano Pizarro, Paula, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Online Homework Distraction Scale: A validation study | Xu, Jianzhong; Nunez, Jose Carlos; Cunha, Jennifer, et al. | Artigo | Acesso aberto |
1-Jul-2020 | Online vs traditional homework: a systematic review on the benefits to students' performance | Magalhães, Paula; Ferreira, Diogo; Cunha, Jennifer, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
21-Fev-2023 | Parenting in cerebral palsy: understanding the perceived challenges and needs faced by parents of elementary school children | Guimarães, Ana; Pereira, Armanda; Oliveira, André, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Parents' conceptions of their homework involvement in elementary school | Cunha, Jennifer; Rosário, Pedro; Macedo, Lucia, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2009 | Perfiles motivacionales en estudiantes de secundaria : análisis diferencial en estrategias cognitivas, estrategias de autorregulación y rendimiento Académico | Núñez Perez, José Carlos; Cabanach, Ramón G.; Rodríguez, Susana, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2010 | Perfiles motivacionales y diferencias en variables afectivas, motivacionales y de logro | Valle, Antonio; Rodríguez, Susana; Cabanach, Ramón G., et al. | Artigo | Acesso aberto |
2014 | Performance evaluation of recent information criteria for selecting multilevel models in Behavioral and Social Sciences | Vallejo, Guillermo; Tuero-Herrero, Ellián; Núñez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2006 | Perspectiva fenomenográfica de las concepciones de aprendizaje | Rosário, Pedro; Grácio, Maria Luísa; Núñez Perez, José Carlos, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2013 | Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior | Fernández, Estrella; Bernardo, Ana; Suárez, Natalia, et al. | Artigo | Acesso aberto |