Percorrer por autor 2038 Subscrever estatísticas do autor Autor

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ou inserir as letras iniciais:  

Mostrar 131-145 de um total de 145 resultados. < anterior 
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2009Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticasRosário, Pedro; Mourão, Rosa; Baldaque, Margarida, et al.ArtigoAcesso aberto
2015Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievementCarlos Nunez, Jose; Suarez, Natalia; Rosário, Pedro, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2015The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: a randomized-group designRosário, Pedro; Nunez, Jose C.; Vallejo, Guillermo, et al.ArtigoAcesso aberto
2019The impact of three types of writing intervention on students' writing qualityRosário, Pedro; Hogemann, Julia; Carlos Nunez, Jose, et al.ArtigoAcesso aberto
30-Out-2019The mediator and/or moderator role of complexity of knowledge about healthy eating and self-regulated behavior on the relation between family’s income and children’s obesityPereira, Beatriz; Rosário, Pedro; Silva, Cátia, et al.ArtigoAcesso aberto
2021The role of the perceived usefulness of teacher feedback on elementary students’ homework engagementCunha, Jennifer; Martins, Juliana; Almeida, Sofia, et al.Capítulo de livroAcesso restrito UMinho
Mai-2006Trabalhar e estudar sob a lente dos processos e estratégias de auto–regulação da aprendizagemRosário, Pedro; Mourão, Rosa; Salgado, Ana Isabel Gomes, et al.ArtigoAcesso aberto
2008Trabalho de casa, auto–eficácia e rendimento em MatemáticaRosário, Pedro; Baldaque, Margarida; Mourão, Rosa, et al.ArtigoAcesso aberto
Set-2005Trabalho de casa, tarefas escolares, auto–regulação e envolvimento parentalRosário, Pedro; Mourão, Rosa; Soares, Serafim, et al.ArtigoAcesso aberto
2015Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and SpainRosário, Pedro; Carlos Nunez, Jose; Trigo, Luisa, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2011Uso de diarios de tareas para casa en el inglés como lengua extranjera: evaluación de pros y contras en el aprendizaje autorregulado y rendimientoRosário, Pedro; Mourão, Rosa; Trigo, Luisa, et al.ArtigoAcesso aberto
Ago-2018Validity and reliability of the Parental Homework Management ScaleCunha, Jennifer; Xu, Jianzhong; Rosário, Pedro, et al.ArtigoAcesso aberto
2007Voix d'élèves sur l'apprentissage à l'entrée et à la sortie de l'université: un regard phénoménographiqueRosário, Pedro; Grácio, Maria Luísa; Núñez Perez, José Carlos, et al.ArtigoAcesso aberto
23-Abr-2021Writing intervention with elementary students struggling with writing: examining approach profiles to the teacher feedback on writing quality and motivational variablesHogemann, Julia; Cunha, Jennifer; Nunez, Jose Carlos, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho
2017Writing week-journals to improve the writing quality of fourth-graders' compositionsRosário, Pedro; Hogemann, Julia; Carlos Nunes, Jose, et al.ArtigoAcesso restrito UMinho