Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
27-Set-2016 | Assessment in higher education and quality of learning: perceptions, practices and implications | Pereira, Diana Alexandra Ribeiro | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2016 | Assessment revisited: a review of research in Assessment and Evaluation in Higher Education | Pereira, Diana Alexandra Ribeiro; Flores, Maria Assunção; Niklasson, Laila | Artigo | Acesso aberto |
2018 | A avaliação no ensino superior na perspetiva dos estudantes: um estudo em cinco universidades portuguesas | Flores, Maria Assunção; Santos, Patrícia Raquel Cerqueira; Pereira, Diana, et al. | Capítulo de livro | Acesso aberto |
2019 | Conceções e uso da avaliação na perspetiva dos estudantes e dos professores | Flores, Maria Assunção; Fernandes, Eva Maria Lopes; Pereira, Diana | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2016 | Conceptions and practices of assessment in higher education: a study of Portuguese university teachers | Pereira, Diana Alexandra Ribeiro; Flores, Maria Assunção | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2019 | Conclusões e implicações | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2019 | Métodos de avaliação: A visão dos estudantes e dos professores | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
2024 | Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times | Flores, Maria Assunção; Simão, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2022 | Portuguese higher education students' adaptation to online teaching and learning in times of the COVID-19 pandemic: personal and contextual factors | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Simão, Ana Margarida Veiga, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2020 | Portuguese university students' conceptions of assessment: taking responsibility for achievement | Flores, Maria Assunção; Brown, Gavin; Pereira, Diana, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2019 | O projeto de investigação | Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Maria Lopes, et al. | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |
1-Jan-2023 | Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation | Flores, Maria Assunção; Barros, Alexandra; Veiga Simão, Ana Margarida, et al. | Artigo | Acesso embargado (2 Anos) |
2017 | Undergraduates’ views of assessment in higher education: a study carried out in Portugal | Santos, Patricia; Pereira, Diana; Mesquita, Diana, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso aberto |