Percorrer por autor 582 Subscrever estatísticas do autor Autor

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ou inserir as letras iniciais:  

Mostrar 70-89 de um total de 162 resultados. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
1999Heat and temperature : an analysis of how these concepts are dealt with in textbooksLeite, LaurindaArtigoAcesso restrito UMinho
Mar-2023Higher education students’ perceptions of issues related to Covid-19: a study on three Portuguese-speaking countriesLeite, Laurinda; Dourado, Luís; Mapatse, Maria Verónica, et al.ArtigoAcesso aberto
2002History of science in Science education : development and validation of a checklist for analysing the historical content of science textbooksLeite, LaurindaArtigoAcesso restrito UMinho
1988A História da Ciência no Ensino: Aprendizagem das CiênciasSequeira, Manuel; Leite, LaurindaArtigoAcesso aberto
2016In-service science teacher education in Portugal: an analysis of the short courses availableDourado, Luís; Leite, Laurinda; Morgado, Sofia FernandesPoster em conferênciaAcesso aberto
2017In-service science teacher education in Portugal: an analysis of the short courses availableDourado, Luís; Leite, Laurinda; Morgado, Sofia FernandesArtigoAcesso aberto
20-Jul-2017A inclusão social através do ensino das ciências: um estudo centrado nos currículos brasileiro e portuguêsAmestoy, M.; Leite, Laurinda; Tolentino-Neto, L. C.Comunicação oral Acesso aberto
2017A inclusão social através do ensino das Ciências: um estudo centrado nos currículos brasileiro e portuguêsAmestoy, Micheli Bordoli; Leite, Laurinda; Tolentino-Neto, Luiz Caldeira Brant deArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2002Influencia de la percepción en la conservación de la masa : un estudio con alumnos italianos, españoles y portuguesesMendoza, José; Leite, Laurinda; Borsese, AldoArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2016Initial science teacher education in Portugal: the thoughts of teacher educators about the effects of the Bologna processLeite, Laurinda; Dourado, Luís; Morgado, Sofia FernandesArtigoAcesso restrito autor
15-Fev-2018Integration of digital technologies in science centres’ modelling‐based exhibit sets: contribution for innovative science educationFerry, Alexandre; Leite, LaurindaComunicação oral Acesso restrito autor
2002A inter-relação dados-evidências-conclusões: um estudo com actividades laboratoriais incluídas em manuais escolaresLeite, LaurindaArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2003A inter-relação teoria-evidência-explicação científica : um estudo com alunos do 9º e do 11º anos de escolaridadeAfonso, Ana Sofia; Leite, LaurindaArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2017Introduction. Why should contextualized teaching be a matter for educational concern?Leite, LaurindaEditorial em livro Acesso restrito UMinho
2020Investigating prospective science and mathematics teachers’ meanings for and representations of functions: an international studyElizabeth Oldham; Viseu, Floriano; Martinho, Maria Helena, et al.Artigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2020Investigating prospective science and mathematics teachers’ meanings for and representations of functions: an international studyOldham, Elizabeth; Viseu, Floriano; Martinho, Maria Helena, et al.Artigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2013Investigating representations of ratio among prospective mathematics and science teachers : an International studyBerenson, Sarah; Oldham, Elizabeth; Price, Elsa, et al.Artigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2013Laboratory activities, science education and problem-solving skillsLeite, Laurinda; Dourado, LuísArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto
2017Learning about safety, prevention and quality of life through PBL: implications for teacher educationLeite, Laurinda; Dourado, Luís; Morgado, S., et al.ArtigoAcesso aberto
2005Learning how to use the laboratory through Problem-based learning : a pilot study in an undergraduate physical sciences teacher education programmeEsteves, Esmeralda; Leite, LaurindaArtigo em ata de conferênciaAcesso aberto