Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/1822/22252
Título: | Aprendizagem baseada em projetos interdisciplinares no ensino superior: implicações ao nível do trabalho docente |
Autor(es): | Fernandes, Sandra Flores, Maria Assunção Lima, Rui M. |
Palavras-chave: | Project-led education Engineering education Cooperative work Teaching Research |
Data: | 2012 |
Resumo(s): | This paper aims to analyse staff perceptions in regard to project-led education (PLE) and to discuss its implications. The paper draws upon a case study carried out at the University of Minho. A combination of methods was used. Findings suggest greater coordination amongst staff as well as a number of challenges such as heavy workload and conflict between research and teaching, amongst other issues. |
Tipo: | Artigo em ata de conferência |
URI: | https://hdl.handle.net/1822/22252 |
ISBN: | 978-989-8525-14-7 |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso aberto |
Aparece nas coleções: | CIEC - Textos em atas |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
PAEE2012_PaperSF,AF,RML.pdf | Documento principal | 5,31 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |