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TítuloEdu-Car for life and career: evaluation of a program
Outro(s) título(s)Edu-Car para a vida e carreira: avaliação de um programa
Autor(es)Leal, Mara de Souza
Melo-Silva, Lucy Leal
Taveira, Maria do Céu
Palavras-chaveEmotional intelligence
High School
Professional competence
Program evaluation
Inteligência Emocional
Ensino Médio
Competência profissional
Avaliação de programa
DataJan-2020
EditoraPontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC)
RevistaEstudos de Psicologia (Campinas)
Resumo(s)Considering the relevance of the development of socio-emotional and career skills to deal with educational and occupational transitions, this study aimed to evaluate the effectiveness of the Edu-Car Program, which purpose is the development of socio-emotional and career competence. From the quasi-experimental design with intervention and comparison groups, 116 high school students from the 10th year, of two public schools in the interior of the State of São Paulo, specifically 60 girls and 56 boys, with mean age of 15, participated. The Social and Emotional or Non-cognitive Nationwide Assessment, called Senna 1.0 and the Career Education Questionnaire, were used as pre and post-test instruments. For the inter and intra-group comparison the T-Test was used for independent and paired samples. The results show that the intervention had significant effects on career exploration, with more search for help and/or information from different people and sources.
Considerando a relevância do desenvolvimento das competências socioemocionais e de carreira para lidar com as transições educacionais e ocupacionais, este estudo objetivou avaliar a eficácia do Programa Edu-Car, visando o desenvolvimento de competências socioemocionais e de carreira. Do delineamento quasi-experimental com grupo de intervenção e de comparação, participaram 116 alunos do 1º ano do ensino médio regular de duas escolas públicas do interior de São Paulo, sendo 60 moças e 56 rapazes com idade média de 15 anos. Foram utilizados como medidas pré- e pós-teste o Social and Emotional or Non-cognitive Nationwide Assessment, denominado Senna 1.0, e o Questionário de Educação à Carreira. Para a comparação inter e intragrupos foi utilizado o Teste-T para amostras independentes e emparelhadas. Os resultados mostram que a intervenção apresentou efeitos significativos na exploração de carreira, com maior busca de ajuda e/ou informação de diferentes pessoas e fontes.
TipoArtigo
URIhttps://hdl.handle.net/1822/72010
DOI10.1590/1982-0275202037e190016
ISSN0103-166X
e-ISSN1982-0275
Arbitragem científicayes
AcessoAcesso aberto
Aparece nas coleções:CIPsi - Artigos (Papers)

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