Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 6052
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 36-55 de um total de 131 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2020
Developing and validating tests of reading and listening comprehension for fifth and sixth grade students in Portugal
Rodrigues, Bruna
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2023
Development of a group emergent literacy screening tool
Cruz, Joana
;
Mendes, Sofia
;
Marques, Sofia
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2017
Development of a word reading test: identifying students at-risk for reading problems
Chaves-Sousa, Séli
;
Santos, Sandra Cristina Silva
;
Viana, Fernanda Leopoldina
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2015
Development of listening comprehension test with narrative and expository tests for portuguese students
Santos, Sandra Cristina Silva
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ribeiro, Iolanda
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2008
Dificuldades iniciais de aprendizagem de leitura/escrita: caracterização das competências e avaliação dos efeitos de um programa de intervenção
Azevedo, Helena Isabel Dias de Oliveira
;
Ribeiro, Iolanda da Silva
;
Cadime, Irene Maria Dias
, et al.
Resumo em ata de conferência
Acesso aberto
2018
Early lexical development: do day care attendance and maternal education matter?
Cadime, Irene Maria Dias
;
Silva, Carla
;
Ribeiro, Iolanda
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
2022
Efeito das competências de literacia emergente na aprendizagem inicial da leitura
Matias, Helena
;
Rodrigues, Bruna Regina Silva
;
Cadime, Irene Maria Dias
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2014
Effect of an intervention program on the reading comprehension processes and strategies in 5th and 6th grade students
Gayo, Elena
;
Deano, Manuel
;
Conde, Angeles
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Effects of listening comprehension, word recognition, and oral reading fluency on reading comprehension in second-grade students
Ribeiro, Iolanda
;
Rodrigues, Bruna
;
Santos, Sandra
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2016
Effects of personal and professional factors on teachers' attitudes towards inclusion in preschool
Dias, Paulo C.
;
Cadime, Irene Maria Dias
Artigo
Acesso restrito UMinho
2019
Ensinar a compreender: Perspectivas e propostas
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ribeiro, Iolanda
;
Santos, Sandra
, et al.
Capítulo de livro
Acesso restrito UMinho
Jul-2021
Ensinar e aprender português: a digital resource for learning to read and write
Ribeiro, Iolanda
;
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ramos, Rui Lima
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
1-Jan-2014
Evaluating listening comprehension in children using a dynamic assessment approach : an exploratory study
Brandão, Sara
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Ribeiro, Iolanda da Silva
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2018
Excessive Facebook use among Portuguese university students: Contributes of the adaptation of the Bergen Facebook addiction
Dias, Paulo C.
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Del Castillo-López, Álvaro García
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2017
The explicit teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention program
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Santos, Sandra Cristina Silva
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2022
Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers
Letzel-Alt, Verena
;
Pozas, Marcela
;
Schwab, Susanne
, et al.
Artigo
Acesso aberto
18-Jan-2022
Face-to-Face Versus Remote: Effects of an Intervention in Reading Fluency During COVID-19 Pandemic
Cruz, Joana
;
Mendes, Sofia Abreu
;
Marques, Sofia
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2017
Falar, ler e escrever no Jardim de Infância: como a investigação suporta a ação
Viana, Fernanda Leopoldina
;
Ribeiro, Iolanda
;
Baptista, Adriana
, et al.
Capítulo de livro
Acesso restrito UMinho
7-Set-2023
Fluency training for struggling readers: examining the effects of a Tier-2 intervention in third graders
Cruz, Joana
;
Mendes, Sofia
;
Alves, Diana
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2016
Further evidence for the structure of the Resilience Scale in Portuguese language countries: An invariance study with brazilian and Portuguese adolescents
Dias, Paulo César
;
Cadime, Irene Maria Dias
;
Perim, Paulo Castelar
Artigo
Acesso aberto