Browsing by author 12902 Subscribe author statistics Autor

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 24.  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2020Abandono como proceso progresivo de desvinculación académicaCasanova, Joana R.; Galve, Celia; Bernardo, Ana, et al.Book partRestricted access (Author)
Jul-2018O abandono de estudantes do Ensino Superior: estudo de variáveis pessoais e contextuaisCasanova, Joana R.; Bernardo, Ana; Almeida, Leandro S.PosterOpen access
2018Abandono no Ensino Superior: impacto da autoeficácia na intenção de abandonoCasanova, Joana R.; Fernandez-Castañon, Antonio Cervero; Nuñez Pérez, José Carlos, et al.ArticleOpen access
2019Academic expectations questionnaire: a proposal for a short versionCasanova, Joana R.; Almeida, Leandro S.; Peixoto, Francisco, et al.ArticleOpen access
2018Alcohol expectancy-adolescent questionnaire (AEQ-AB): validation for portuguese college studentsAlmeida, Leandro S.; Pérez Fuentes, María del Carmen; Casanova, Joana R., et al.ArticleOpen access
2020Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superiorAlmeida, Leandro S.; Casanova, Joana R.; Bernardo, Ana B., et al.ArticleOpen access
2019Desenvolvimento psicossocial e sucesso académico no Ensino SuperiorAlmeida, Leandro S.; Casanova, Joana R.Book partOpen access
2016Dificuldades antecipadas de adaptação ao Ensino Superior: Um estudo com alunos do primeiro anoAraújo, Alexandra M.; Santos, Acácia A.; Noronha, Ana P., et al.ArticleOpen access
2020Dificuldades na adaptação académica dos estudantes do 1º ano do Ensino SuperiorCasanova, Joana R.; Araújo, Alexandra M.; Almeida, Leandro S.ArticleOpen access
Dec-2021Dificuldades na adaptação académica e intenção de abandono de estudantes do primeiro ano do Ensino SuperiorCasanova, Joana R.; Bernardo, Ana B.; Almeida, Leandro S.ArticleOpen access
Mar-2021Dimensionality and reliability of a screening instrument for students at-risk of dropping out from Higher EducationCasanova, Joana R.; Gomes, Cristiano Mauro Assis; Bernardo, Ana B., et al.ArticleRestricted access (Author)
May-2016Diversidade de públicos no Ensino Superior: Antecipando riscos na qualidade da adaptação e do sucesso académico em estudantes do 1.º anoCasanova, Joana R.; Almeida, Leandro S.ArticleOpen access
2019Escala de Satisfação com a Vida: Evidências de validade e precisão junto de universitários portuguesesReppold, Caroline; Kaiser, Vanessa; Zanon, Cristian, et al.ArticleOpen access
2018Factors that determine the persistence and dropout of university studentsCasanova, Joana R.; Cervero, Antonio; Núñez, José Carlos, et al.ArticleOpen access
21-Sep-2017Freshmen program withdrawal: types and recommendationsBernardo, Ana; Cervero, Antonio; Esteban, María, et al.ArticleOpen access
2020Positive perceptions of beer consumption among Portuguese university studentsCasanova, Joana R.; Gaspar de Matos, Margarida; Pérez Fuentes, Maria del Carmen, et al.ArticleOpen access
Mar-2022Promoting success and persistence in pandemic times: an experience with first-year studentsCasanova, Joana R.; Gomes, Alexandra; Moreira, Maria Alfredo, et al.ArticleOpen access
Jun-2014Questionário de Percepções Académicas - Expectativas: contributos para a sua validação interna e externaAraújo, Alexandra Maria Dantas de Castro; Costa, Alexandra Ribeiro; Casanova, Joana R., et al.ArticleOpen access
May-2020Regulation of cognition: Validation of a short scale for Portuguese first-year university studentsBártolo-Ribeiro, Rui; Peixoto, Francisco; Casanova, Joana R., et al.ArticleOpen access
Oct-2021Satisfacción de los estudiantes con la docencia online en tiempos de COVID-19Sáiz-Manzanares, María-Consuelo; Casanova, Joana R.; Lencastre, José Alberto, et al.ArticleOpen access