Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1822/16139

TitleA reflection on the domain and management of corporate identity
Other titlesO domínio da identidade corporativa : uma reflexão
Author(s)Simões, Cláudia
KeywordsCorporate marketing
Corporate identity
Corporate identity management
Interdisciplinary research
Marketing corporativo
Identidade corporativa
Gestão da identidade corporativa
Investigação interdisciplinar
Issue dateSep-2009
Abstract(s)To face increasingly dynamic environments and competition, organisations often resort to corporate level instruments and strategies in order to generate competitive advantage. Companies use instruments and/or corporate abilities such as corporate messages, corporate Identity (CI), corporate branding and corporate associations. CI is one possible route for establishing a corporate image among audiences. The management of CI is an instrument that facilitates corporate differentiation by establishing the unique features and singularity of an organisation. This paper focuses on the specification of the foundations of the Corporate Identity (CI) concept. Grounded on an interdisciplinary perspective, it further discusses aspects related to the management of CI. In particular, the study derives from the literature main dimensions that corporate identity may entail and dissects some of its managerial facets.
Para fazer face à concorrência e a um ambiente dinâmico, as organizações recorrem frequentemente a estratégias e instrumentos de nível corporativo no sentido de gerar vantagem competitiva. As empresas utilizam instrumentos e/ou habilidades corporativas, tais como, mensagens corporativas, identidade corporativa (IC), marca corporativa e associações corporativas. IC é uma forma possível de estabelecer uma determinada imagem corporativa entre os diferentes públicos/stakeholders. A gestão de IC é um instrumento que facilita a diferenciação corporativa estebelecendo a singularidade e características únicas da organização. Este artigo apresenta os fundamentos e especificação do conceito de IC. Tendo como base uma perspectiva interdisciplinar, discutem-se os aspectos elacionados com a gestão da IC. Em 3 particular, são derivadas da literatura as dimensões principais da IC e analisadas algumas das suas facetas de gestão.
TypeWorking paper
DescriptionProjecto PTDC/GES/74103/2006
URIhttps://hdl.handle.net/1822/16139
Peer-Reviewedyes
AccessRestricted access (UMinho)
Appears in Collections:iMARKE - Documentos de Trabalho / Working Papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WP Nr1-2009.pdf
  Restricted access
490,45 kBAdobe PDFView/Open

Partilhe no FacebookPartilhe no TwitterPartilhe no DeliciousPartilhe no LinkedInPartilhe no DiggAdicionar ao Google BookmarksPartilhe no MySpacePartilhe no Orkut
Exporte no formato BibTex mendeley Exporte no formato Endnote Adicione ao seu ORCID