Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
22-Fev-2022 | Adolescer in time of COVID-19′s pandemic: rationale and construction process of a digital intervention to promote adolescents’ positive development | Freire, Teresa; Santana, Gabriela; Vieira, Alexandra, et al. | Artigo | Acesso aberto |
29-Jun-2020 | Aptidão física, atividade física e as alterações posturais em crianças | Montenegro, Cristianne Morgado | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
26-Nov-2021 | Children are back to school, but Is play still in lockdown? Play experiences, social interactions, and children’s quality of life in primary education in the COVID-19 pandemic in 2020 | Lourenço, Ana; Martins, Fernando; Pereira, Beatriz, et al. | Artigo | Acesso aberto |
8-Abr-2016 | Crianças e Notícias: construindo sentidos sobre a atualidade e o mundo | Silveira, Ana Patrícia Soares | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
9-Jun-2021 | Crianças no espaço público: nas trilhas das culturas da infância | Teófilo, Maria da Penha | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2016 | Ecology of children’s career development: a review of the literature | Taveira, Maria do Céu; Oliveira, I.; Araujo, A. M. | Artigo | Acesso aberto |
2024 | Editorial: Inclusion in early childhood, teacher-family partnerships, family empowerment and quality of life | Martínez-Rico, Gabriel; Escorcia Mora, Claudia; Pereira, Ana Paula da Silva | Editorial em revista | Acesso aberto |
16-Set-2021 | Educação aberta e em rede: aprender a escola do futuro | Barros, Elisabete Passos | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
1-Jan-2017 | Educational games for children with special needs: preliminary design | Salgado, João; Soares, Filomena; Leão, Celina Pinto, et al. | Artigo em ata de conferência | Acesso restrito UMinho |
2019 | Escala clima para criatividade em sala de aula: evidência de validade fatorial no contexto português | Morais, Maria de Fátima; Viana, Fernanda Leopoldina; Fleith, Denise Souza, et al. | Artigo | Acesso aberto |
23-Mar-2012 | Excesso de peso e obesidade em crianças: implementação e avaliação de um programa de intervenção na escola | Rosário, Rafaela | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2022 | Health promoting schools and COVID-19: preparing for the future | Sormunen, Marjorita; Lattke, Lynda; Leksy, Karina, et al. | Editorial em revista | Acesso aberto |
8-Mar-2019 | Influência das atividades com blocos na visualização espacial em crianças de 5 anos de idade (construção de formas, puzzles e padrões) | Zenza, Manuel | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
Set-2017 | Learning curves for laparoscopic repair of inguinal hernia and communicating hydrocele in children | Barroso, Catarina; Etlinger, Péter; Alves, Ana Luísa, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Maternal eating behavior and problematic eating behaviors of children undergoing weight loss treatment: a cluster analysis | Ramalho, Sofia Marlene Marques; Felix, Silvia; Goldschmidt, Andrea B., et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2009 | Psychosocial adjustment and physical health in children of divorce | Nunes-Costa, Rui; Lamela, Diogo; Figueiredo, Bárbara | Artigo | Acesso aberto |
2022 | The bigger the storm, the bigger the strength: Did Social and Emotional Skills (SES) make a difference on a COVID-19 lockdown scenario among children and young people? | Lemos, Gina C.; Saraiva, Ana Cristina | Artigo | Acesso aberto |
2018 | The impact of exposure to cartoons promoting healthy eating on children's food preferences and choices | Gonçalves, Sónia; Ferreira, Rita; Conceição, Eva Martins, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2018 | The networked effect of children and online digital technologies | Castro, Teresa Sofia Pereira Dias; Osório, António José; Bond, Emma | Capítulo de livro | Acesso restrito autor |